سردار مهری در جمع خبرنگاران خبر داد؛

۴ میلیون و ۳۰۰ هزار کشته و مجروح در تصادفات ۱۳ سال گذشته

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی گفت: طی ۱۳ سال گذشته حدود چهار میلیون و 300 هزار کشته و مجروح در تصادفات جاده‌ای و شهری داشتیم که با برنامه‌ریزی و فرهنگ‌سازی باید این آمار را کاهش دهیم.
کد خبر: ۳۱۲۰۷۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷ - 04October 2018

به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، سردار «تقی مهری» رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی صبح امروز پنجشنبه در حاشیه همایش قربانیان حوادث رانندگی که در سالن غدیر ناجا برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این پویش مردمی برای حمایت از مردم و کودکان طراحی شده و در آن اقداماتی در جهت افزایش احتیاط و از بین بردن زمینه‌های پر خطر رانندگی انجام می‌شود.

وی افزود: ما با استفاده از ظرفیت متنفذین در جامعه همچون ورزشکاران و هنرمندان سعی می‌کنیم تا در جهت پیشگیری از حوادث رانندگی گام‌هایی اساسی برداریم.

سردار مهری با بیان اینکه راننده در حین رانندگی تنها یک وظیفه دارد و آن هم انجام رانندگی است افزود: متاسفانه برخی با انجام کار‌های اضافه همچون صحبت کردن با موبایل، صحبت کردن با اطرافیان یا خوردن و آشامیدن و رفتار‌هایی از این قبیل سبب بروز تصادفات می‌شوند.

وی با اعلام این خبر که بیش از ۳۳ درصد از تصادفات رانندگی به خستگی و خواب آلودگی و عدم توجه رانندگان برمی گردد، افزود: توصیه ما اینست که شهروندان عزیز با آمادگی کامل رانندگی کنند و هر زمانی که احساس خستگی کردند حتما در جایی متوقف شوند و بعد به مسیر ادامه دهند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی ادامه داد: در سال جاری طبق آمار‌های بدست آمده حدود ۶۵ درصد تصادفات در نزدیکی شهر‌ها صورت گرفته است و این نشان می‌دهد ۳۰ کیلومتری شهر‌ها برای رانندگان منطقه خطر محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از سال ۸۴ تاکنون حدود چهار میلیون و ۳۰۰ هزار کشته و مجروح داشتیم که حدود ۲۷۷ هزار نفر در چند سال اخیر طی حوادث رانندگی کشته شده‌اند که این عدد بزرگ است و باید برای کاهش آن برنامه ریزی کنیم.

انتهای پیام/۲۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار