سرپرست سازمان اورژانس کشور:

کودکان نخستین قربانیان حوادث رانندگی هستند

سرپرست سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه کودکان بیشترین آسیب روحی و روانی را از حوادث رانندگی می‌بینند، گفت: نخستین علت مرگ نوجوانان ۱۵ تا ۱۷ ساله حوادث رانندگی است.
کد خبر: ۳۱۲۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴ - 04October 2018

به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، «پیرحسین کولیوند» سرپرست سازمان اورژانس کشور در همایش یادبود قربانیان حوادث رانندگی که صبح امروز پنجشنبه در سالن الغدیر ناجا برگزار شد، با اشاره به قربانی شدن کودکان در سوانح رانندگی اظهار داشت: اولین علت مرگ در میان کودکان ۱۵ تا ۱۷ سال به سوانح رانندگی مربوط می‌شود.

وی افزود: همچنین سومین علت مرگ کودکان ۱۰ تا ۱۴ ساله کشورمان از تصادف و سوانح رانندگی ناشی می‌شود.

کلیوند ادامه داد: همچنین چهارمین علت مرگ کودکان پنج تا ۹ ساله در کشور ما را حوادث رانندگی تشکیل می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: برخی از کودکان ما به طور مستقیم و ناخودآگاه دچار حادثه شده یا جان خود را از دست می‌دهند در حالیکه خودشان هیچ گناه و تقصیری نداشته‌اند.

سرپرست سازمان اورژانس کشور گفت: گروه دیگر کودکانی هستند که به طور غیرمستقیم قربانی حوادث ناشی از سوانح رانندگی می‌شوند و اعضای درجه یک خانواده خود همچون پدر یا مادر، خواهر یا برادر، یا دوست و همبازی خود را در اثر اینگونه حوادث از دست می‌دهند.

وی ادامه داد: در واقع کودکان اولین قربانیان حوادث رانندگی هستند و ممکن است تا مدت‌ها دچار مشکلات روحی و روانی شوند.

کلیوند بیان داشت: همچنین تعداد زیادی از کودکان بر اثر جراحات ناشی از تصادفات رانندگی مجبور به تحمل عوارض ماندگار مصدومیت هستند که حتی ممکن است بر روی رشدشان نیز اثر منفی بگذارد.

سرپرست سازمان اورژانس کشور پیشگیری و آموزش را از مهمترین عوامل جلوگیری از حوادث تلخ رانندگی عنوان کرد و افزود: همه باید در این رابطه کمک کنند تا کمتر شاهد اینگونه حوادث در سطح جامعه باشیم.

وی با تاکید بر توسعه ارائه خدمات درمانی در سطح جامعه گفت: در حوادث رانندگی سال جاری تعداد ۷ هزار نفر جان باختند و همچنین تعداد زیادی مصدوم و مجروح شدند، که باید ضمن توجه به بحث پیشگیری، در حوزه درمانی نیز خدمات بهتری ارائه شود.

انتهای پیام/ ۲۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار