افشاری‌اصل در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

داوری ۲۰۰ اثر نمایشی در جشنواره فانوس/ شاهد ارتقاء کمی و کیفی آثار بودیم

مدیر مرکز هنر‌های نمایشی دفاع مقدس از داوری ۲۰۰ اثر نمایشی در سه بخش تئاتر صحنه‌ای، تئاتر خیابانی و نمایشنامه‌نویسی جشنواره فانوس خبر داد و گفت: شاهد ارتقاء کمی و کیفی آثار بودیم.
کد خبر: ۳۷۳۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۵ - 09December 2019

«ایرج افشاری‌اصل» مدیر مرکز هنرهای نمایشی دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با اشاره به استقبال هنرمندان سراسر کشور از بخش‌های نمایشی جشنواره فانوس اظهار داشت: تئاتر صحنه‌ای، تئاتر خیابانی و نمایشنامه‌نویسی سه بخش هنر‌های نمایشی جشنواره ملی فانوس بود که ایرج راد، حسین مسافرآستانه و بنده کار داوری آثار آن را انجام داده‌ایم.

وی از داوری حدود ۲۰۰ اثر در این بخش خبر داد و گفت: در سه بخشی که در جشنواره فانوس پیرامون هنر‌های نمایشی وجود داشت در بخش نمایشنامه نویسی به یک اثر از استان فارس تندیس و دیپلم افتخار به اثری از استان همدان تعلق گرفت.

مدیر مرکز هنر‌های نمایشی دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در بخش تئاتر صحنه‌ای نیز یک اثر از استان خراسان رضوی تندیس دریافت کرد و اثر دیگری از استان گیلان دیپلم افتخار را کسب کرد. در بخش آثار خیابانی نیز برگزیده از استان فارس بود و جایزه دوم نیز به استان خوزستان اهدا شد و کار دیگری وجود داشت که از استان تهران مورد تقدیر قرار گرفت که اثری از امیرحسین شفیعی بود.

افشاری‌اصل درخصوص سطح کیفی آثار اظهار داشت: سطح کیفی آثار نسبت به سال گذشته ارتقا پیدا کرده بود و مدیران هنری ادارت کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سراسر کشور سعی کرده بودند که تعداد گروه‌های هنری در این بخش را افزایش دهند که همین نگاه موجب شده بود تا تعداد آثار نسبت به دوره‌های قبل پیشرفت چشم‌گیر داشته باشد.

وی به برنامه‌های مرکز هنر‌های نمایشی دفاع مقدس پرداخت و افزود: یکی از برنامه‌های خوب و تاثیرگذار مرکز هنر‌های نمایشی دفاع مقدس که مورد رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس بوده است بحث تولید متون نمایشی است که هرساله ۳۰ اثر را از نویسندگان سراسر کشور چاپ می‌کنیم.

مدیر مرکز هنر‌های نمایشی دفاع مقدس ادامه داد: چاپ متون نمایشی در قالب هنر دفاع موجب شده تا هنرمندان استانی بتوانند به این آثار دسترسی آسان داشته باشند و بتوانند آثار خوبی را روی صحنه ببرند.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار