دبیر استانی خبرگزاری مهر:

گسترش فرهنگ شهادت طلبی امنیت را برای ایران به ارمغان آورده است

دبیر استانی خبرگزاری مهر گفت: گسترش فرهنگ شهادت طلبی زمینه‌ساز ایجاد و تقویت امنیت در ایران اسلامی بوده است، برخورداری از این فرهنگ موجب شده که دشمن از نفوذ به دژ مستحکم ایران ناامید شود.
کد خبر: ۴۱۸۸۷
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۶ - 24February 2015

گسترش فرهنگ شهادت طلبی امنیت را برای ایران به ارمغان آورده است

به گزارش دفاع پرس از شیراز، هژیر فتحی، در آستانه برگزاری یادواره شهدای سادات فارس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رسانههای گروهی بیتردید نقش بسیار تاثیرگذاری در تبلیغ و ترویج بسیاری از باورها و ارزشهای فرهنگی از جمله گسترش فرهنگ جهاد و شهادت طلبی داشته و دارند.

وی افزود: هنگامی که فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه رواج یافت، شوق و شعفی در قلوب به وجود میآید که سبب مسابقه و رقابت بر سر کسب این مقام میشود.

فتحی افزود: پیامبر گرامی اسلام(ص) با ترویج فرهنگ جهاد و شهادت توانست با جمع اندک و ناتوان مسلمانان اولیه، (به لحاظ مادی) نصرت و یاری خداوند متعال را کسب کرده، بزرگ ترین ضربهها را بر پیکر شرک زده و سبب تثبیت و گسترش سریع اسلام شود.

وی ادامه داد: پس میتوان گفت تنها گسترش و رواج فرهنگ جهاد و شهادت است که استقرار عدل جهانی را به دنبال خواهد داشت و فاصله گرفتن از این فرهنگ یعنی ذلت و ضلالت جوامع و دور ماندن از قافله نور و هدایت.

این فعال رسانهای ادامه داد: برای تبیین نقش و جایگاه فرهنگ ایثار و شهادت که در جنگ متبلور شد، بیش از هر چیز نیازمند بررسی درست دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس هستیم که در این ارتباط، حرکت جدی تحقیقاتی و علمی پیرامون موضوع ضروری به نظر میرسد.

فتحی یادوارههای شهدا را راهی برای ماندگاری شهدا و فرهنگ شهادت دانست و گفت: به همین دلیل باید به اندازه شهادت برای یادوارههای شهدا احترام و ارزش قایل شد.

فتحی هسته اولیه در برگزاری یادوارههای شهدا را یادگاران جبهه و جنگ دانست و گفت: در ردههای بعد باید کسانی که علاقمند به فعالیت هستند به کارگیری شوند.

دبیر استانی خبرگزاری مهر برگزاری یادوارههای شهدارا از راهکارهای بصیرتافزایی در بین جوانان و مقابله با تهاجم فرهنگی دانست و تلاش رسانههای استان فارس در انعکاس اخبار این یادواره را مثبت ارزیابی نمود.

وی با بیان اینکه  هرگونه ورود به عرصه دفاع مقدس به معنای  ورود به عالم قدسیان است که جز با طهارت نمیتوان در محضر آنان وارد شد، افزود: بذر اعتقاد به مفاهیم ارزشی در فطرت هر انسانی به طور بالقوه وجود دارد که اگر با تلاش صحیح رسانهها در کام دل و جان مخاطبان ریخته شود حلاوت آن در قلب و عقل آنان چشیده شده و افراد جامعه را با شور و نشاط به سوی ارزشهای متعالی مانند شهادت سوق میدهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار