رئیس ستاد کنگره ملی شهدای قم:

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به نوآوری و روش‌های مبتکرانه نیاز دارد

«احمد حاجی‌زاده» گفت: در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید ذائقه جامعه هدف را دائماً رصد کنیم و مطابق آن از روش‌های نو و مبتکرانه استفاده کنیم.
کد خبر: ۴۲۵۹۹۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰ - 11November 2020

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیازمند نوآوری و روش‌های مبتکرانه استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، «احمد حاجی‌زاده» رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم در آیین رونمایی از بخشی از تولیدات فرهنگی هنری کمیته فرهنگی هنری کنگره در تالار شهید آوینی اداره‌کل ارشاد قم اظهار داشت: ما هر چه داریم از برکت شهدا و خانواده‌های معظم آنان داریم؛ خانواده‌های شهدا فرزندان همچون گوهر خود را تقدیم اسلام کردند و ما تا آخر مدیون آن‌ها هستیم.

وی با تاکید بر اینکه نباید به کرامات شهدا لحظه‌ای شک کرد، افزود: اوج آرزوی ما این است که با شهدا باشیم و روز قیامت نزد آنان شرمنده نباشیم، شهدا اهل کرم و کرامت هستند و انسان با تمام سلول هایش عنایت‌های آنان را درک می‌کند.

حاجی‌زاده عنوان کرد: همه کسانی که امروز در مراسم مربوط به شهدا حضور پیدا کرده‌اند، میهمان شهیدان و دعوت شده از سوی آنان هستند و ما هر چه داریم از برکت شهدا و ولایت فقیه است.

این مسئول تصریح کرد: ۹۶ درصد وصیتنامه‌های شهدا به طور مستقیم تاکید بر تبعیت از ولایت فقیه دارد و کسی که می‌خواهد رهرو آنان باشد باید در مسیر تبعیت از ولایت فقیه گام بردارد.

رئیس ستاد کنگره شهدای استان قم با استناد به رهنمود‌هایی از رهبر معظم انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: جامعه هنری باید گنجینه دفاع مقدس را استخراج کند و کسانی که در مسیر فرهنگ ایثار و شهادت تلاش می‌نمایند، در واقع جهاد می‌کنند.

وی افزود: دشمنان با همه ابزار‌های خود با ما در حال نبرد هستند و یکی از راه‌های خنثی سازی توطئه‌ها، ثبت آثار دفاع مقدس در قالب‌های هنری است.

حاجی‌زاده ادامه داد: در معرفی فرهنگ دفاع مقدس باید دنبال کار‌های نو و ابتکاری باشیم، چون ذائقه‌ها فرق می‌کند و همواره باید ذائقه جامعه هدف را رصد کنیم و برای تحقق آرمان‌های پرچمدار نظام اسلامی تلاش کنیم.

این مسئول تاکید کرد: ضرورت دارد روی ثبت زندگی شهدا تمرکز کنیم و مولفه‌هایی، چون سهم بری عادلانه، مدیریت و هزینه و... را از سبک زندگی شهدا اخذ نماییم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار