جشنواره شهید غنی‌پور یادگار «پدر داستان انقلاب» است

جشنواره ادبی شهید حبیب غنی پور یکی از آثار ماندگار زنده‌یاد امیرحسین فردی «پدر داستان انقلاب» است که به‌منظور اعتلای ادبیات داستانی کشور از سوی شورای نویسندگان مسجد جوادالائمه (ع) همه‌ساله برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۴۱۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷ - 09February 2021

گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، امسال هم که به دلیل همه گیری و شیوع ویروس کرونا و به جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مراسم بیستمین دوره جشنواره ادبی شهید حبیب غنی پور به صورت غیر حضوری برگزاری می‌شود، روز «دوشنبه» به عنوان یکی از نماد‌های دیرین این جشنواره، برای اعلام نتایج نهایی و معرفی آثار برتر انتخاب شده است.

در ادامه این گزارش کوتاه، در خصوص چرایی انتخاب روز دوشنبه برای برگزاری این جشنواره و معرفی چهره ادبی و ماندگار شهید حبیب غنی پور نکاتی را جویا شده ایم که می‌خوانید:

بنا به گزارش دبیرخانه دائمی جشنواره ادبی شهید حبیب غنی پور، این جشنواره یکی از آثار ماندگار زنده‌یاد امیرحسین فردی «پدر داستان انقلاب» است که به‌منظور اعتلای ادبیات داستانی کشور از سوی شورای نویسندگان مسجد جوادالائمه (ع) همه‌ساله برگزار می‌شود. جلسات قصه‌نویسی شورای نویسندگان مسجد از سال ۱۳۵۸، در روز‌های «دوشنبه هر هفته» و زیر نظر زنده‌یاد امیرحسین فردی برگزار می‌شده است.

همچنین «شهید حبیب غنی پور» از اولین اعضای جلسات قصه نویسی مسجد جوادالائمه (ع) است که قصه «انشای» او در اولین محصول ادبی و هنری مسجد یعنی کتاب «سوره، بچه‌های مسجد» چاپ شده بود. حبیب به تدریج به سمت نویسندگی حرفه‌ای قدم بر می‌داشت؛ اما بوی باروت جنگ که از سال ۵۹ تمام فضای کشور را در برگرفته بود عشق را به مصاف می‌خواند و حبیب عاشق به جنگ سیاهی‌ها رفت.

او که همراه با شرکت در دفاع مقدس، شغل معلمی را نیز انتخاب کرده بود، بعد‌ها در زمینه نویسندگی هم درخشید و به عنوان نویسنده‌ای خوش قلم و خلاق، چندین اثر ماندگار در قالب کتاب، گزارش و... از خود به یادگار باقی گذاشت، اما نهایتا در شب دهم اسفند ماه سال ۶۵، در ادامه عملیات کربلای پنج با چهره‌ای متین و تنی خون‌آلود، صورت بر خاک شلمچه نهاد و خدای خویش را ملاقات کرد.

بنابراین گزارش، طی برگزاری ۱۸ دوره قبل، این جشنواره، همه ساله در یکی از روز‌های دوشنبه بهمن ماه، بعد از نماز مغرب و عشا در محل مسجد جوادالائمه (ع) برگزار و برگزیدگان و نویسندگان آثار برتر در گروه‌های کودک، رمان نوجوان و رمان بزرگسال، لوح تقدیر، نشان حبیب و هدایای خود را از دست پدران شهدا دریافت می‌کردند. این مراسم به دلیل همه گیری ویروس کرونا در سال گذشته برگزار نشد، که از برگزیدگان دوره نوزدهم نیز در این مراسم تجلیل و قدردانی خواهد شد.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار