معاون استاندار کرمانشاه:

مرز‌های خسروی و پرویزخان برای تردد زائران اربعین بسته است

«‌خوش اقبال» با اشاره به بسته بودن مرز‌های خسروی و پرویزخان برای تردد زائران حسینی گفت: از همه مردم، دلدادگان و ارادتمندان به اهل بیت (ع) و عاشقان و مشتاقان زیارت اربعین می‌خواهیم برای سفر به کربلا به مرز‌ها مراجعه نکنند.
کد خبر: ۴۸۰۰۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹ - 25September 2021

مرز‌های خسروی و پرویزخان برای تردد زائرین اربعین بسته استبه گزارش دفاع‌پرس از كرمانشاه، «حسین خوش اقبال» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار‌ کرمانشاه امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به بسته بودن مرز‌های خسروی و پرویزخان برای تردد زائرین حسینی اظهار داشت: از همه مردم، دلدادگان و ارادتمندان به اهل بیت (ع) و عاشقان و مشتاقان زیارت اربعین می‌خواهیم برای سفر به کربلا به مرز‌ها مراجعه نکنند.

خوش‌اقبال با بیان اینکه دروازه عتبات عالیات و قدمگاه زوار حسینی (ع) به دلیل محدودیت و ممنوعیت‌های ناشی از بیماری کرونا امسال نیز افتخار میزبانی از مشتاقان زیارت اربعین را ندارد، گفت: برای تردد زوار به صورت زمینی امسال توافق حاصل نشد و تردد صرفاً بر اساس دستورالعمل ستاد مرکزی اربعین به صورت هوایی با دریافت روادید امکان پذیر است.

وی ضمن تأکید برعدم مراجعه مردم به دلیل بسته بودن مرز‌های خسروی و پرویزخان در استان کرمانشاه برای تردد زائرین ادامه داد: تمامی تمهیدات اندیشیده شده برای حفظ سلامت مردم است و افرادی که دو دوزواکسن را دریافت و درسامانه سماح ثبت نام کرده باشند با دارا بودن تست پی سی آر منفی می‌توانند روادید را اخذ و نسبت به دریافت بلیط پرواز هوایی اقدام کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه متذکر شد: بسته بودن مرز‌های استان کرمانشاه بار‌ها اطلاع رسانی شده و تقاضا داریم زائران به هشدار‌ها توجه داشته و به مرز‌های زمینی مراجعه نکنند،  زیرا امکان بازگشایی مرز وجود ندارد.

خوش اقبال از پیگیری صورت گرفته برای برقراری پرواز زائرین از طریق کرمانشاه خبر داد و گفت: سهمیه استان کرمانشاه برای اربعین ۵۵۵ نفر است که برای اعزام به عراق ۱۰ پرواز رفت و برگشت ویژه اربعین در مسیر کرمانشاه به نجف هماهنگ شده و از طریق فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی انجام می‌شود.

وی تأکید کرد: برای اخذ ویزا قبل از خرید بلیط، داشتن تست پی‌سی‌آر منفی ۷۲ ساعت قبل از پرواز و داشتن کارت واکسیناسیون کرونا الزامی است.  

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار