رئیس شورای شهر تهران:

امیرکبیر در مدت کوتاه توانست تحول به وجود بیاورد

چمران با اشاره به اقدامات تاثیرگذار میرزا تقی خان امیرکبیر گفت: او در یک مدت کوتاه تحولی در کشور به وجود می‌آورد که آثار آن تا سال‌ها باقی مانده است.
کد خبر: ۴۹۹۹۸۰
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲ - 11January 2022

درس بزرگ دوره کوتاه مدت و پربار صدارت امیرکبیربه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز (سه‌شنبه) در سی و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با یادآوری اینکه دیروز مصادف با شهادت میرزا خان امیرکبیر بود، اظهار داشت: امیرکبیر یک روستازاده بود که توانست در مناصب دوره خود جایگاهی را کسب کند و در آغاز حکومت ناصرالدین شاه صدارت او را به عهده گرفت، اما چون عِرق ملی و مذهبی داشت و دشمنان به ویژه دولت انگلیس که نمی‌خواست ایران پیشرفت کند با همکاری انگلیس‌ها و مادر شاه او را شهید کردند.

وی افزود: در آن دوران بهم ریخته کشور میرزاتقی خان امیرکبیر در یک مدت کوتاه کمتر از چهار سال تحولی در کشور به وجود می‌آورد که آثار آن تا سال‌ها باقی ماند و این درسی است که فکر نکنیم در مدت کوتاه نمی‌شود کاری کرد.

چمران تاکید کرد: این تحول برای درباریان گران تمام می‌شد و به همین دلیل میرزا تقی خان ر ا حذف کردند.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه (۲۲ دی) سالروز تشکیل شورای انقلاب به فرمان حضرت امام (ره) است، گفت: در دورانی که امام خمینی به ایران بازگشتند، با تاسیس شورای انقلاب مسائل داخلی کشور را در خانه شهید بهشتی، شهید مطهری، هدایت می‌کردند.

وی افزود: این جلسات به صورت مخفیانه شکل می‌گرفت و تصمیماتی که می‌گرفتند بسیار موثر بود.

چمران با اشاره به اینکه تا پیش از تشکیل مجلس شورای اسلامی، شورای انقلاب فعالیت می‌کرد و به تصویب قوانین اقدام می‌کرد، گفت: قانون حفظ باغات در شورای انقلاب در سال ۱۳۵۸ به تصویب رسیده و قانون خوبی هم است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار