مروری بر زندگی‌نامه شهید «بابکی»

شهید قربان بابکی، با اوج گرفتن درگیری‌های منافقین کوردل و ضدانقلاب و محاصره شهر آمل توسط آنها، به دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی پرداخت و در همین راه به فیض شهادت نائل آمد.
کد خبر: ۵۰۲۷۲۹
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴ - 26January 2022

مروری بر زندگی‌نامه شهید «بابکی»

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، شهید «قربان بابکی» فرزند «یحیی»، ۹ مهر ۱۳۴۰ در خانواده‌ای متدین اهل روستای آسور از توابع فیروزکوه دیده به جهان گشود.  

پس از گذراندن دوران کودکی، وارد مدرسه شد و در مقطع ابتدایی مشغول به تحصیل شد. دوران نوجوانی شهید مصادف بود با پیروزی انقلاب اسلامی ایران و او نیز مانند بسیاری از جوانان و نوجوانان دیگر نقش پررنگی در این پیروزی داشت. بسیار مهربان و خوشرو بود و به مردم در انجام کار‌های خیر کمک می‌کرد.

از ابتدای انقلاب تا لحظه شهادت پیروِ مخلص امام (ره) و انقلاب اسلامی بود. هرچند هنوز به خدمت مقدس سربازی نرفته بود، اما در انجمن اسلامی محلشان در آمل عضو بود و از شهر خود پاسداری می‌کرد. با شروع جنگ تحمیلی اصرار به رفتن جبهه داشت. شهادت در راه خدا را طلب می‌کرد.

این شهید والامقام با اوج گرفتن درگیری‌های منافقین کوردل و ضد انقلاب و محاصره شهر آمل توسط آنها، به دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی پرداخت و پس از رشادت‌های بسیار در ۶ بهمن ۱۳۶۰ به آرزوی دیرنه‌اش رسید و به فیض شهادت نائل آمد.

پیکر پاک و مطهرش پس از بدرقه باشکوه مردم قدرشناس مازندران در امام زاده ابراهیم (ع) شهر آمل آرام گرفت.

منبع: نوید شاهد

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار