مشاور رئیس جمهور:

ما به دنبال رونق مناطق آزاد هستیم

«محمد» گفت: ما به دنبال رونق مناطق آزاد هستیم اما عده‌ای قوانینی وضع می‌کند که نقض غرض می‌شود، لذا هماهنگی مجلس، وزارت اقتصاد، امور مالیاتی و گمرک برای اصلاح این روند ضروری است.
کد خبر: ۵۰۶۳۵۹
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۳ - 13February 2022

ما به دنبال رونق مناطق آزاد هستیمبه گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، «سعید محمد» امروز در آئین معارفه مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری بوشهر با بیان اینکه بوشهر استانی با ظرفیت‌های مهم در بخش‌های نفت، گاز، پتروشیمی است تصریح کرد: قطب انرژی کشور در مناطق پارس جنوبی و شمالی در استان بوشهر است و هم اکنون روزانه ۷۰۰ میلیون متر مکعب گاز شیرین در این منطقه استحصال می‌شود.

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی با تاکید بر توسعه صنایع پایین دست پتروشیمی گفت: همچنان در صنایع پایین دستی عقب هستیم در حالی که توسعه این بخش نقش مهمی هم در افزایش اشتغالزایی در استان خواهد داشت.

محمد افزود: توسعه صنایع شیلات، کشاورزی و فرآوری مواد معدنی از جمله ظرفیت‌های مهم برای منطقه آزاد بوشهر است و منطقه آزاد بوشهر برای تحقق برنامه‌های خود وظیفه دارد با یک طرح جامع، دقیق و خوب صنایعی که به معیشت مردم و صادرات مربوط است را شناسایی و واحدهای صنعتی مرتبط آن در منطقه آزاد استقرار یابند.

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: باید برای تحقق برنامه‌های منطقه آزاد بوشهر، سرمایه گذاران را با یک برنامه جامع و دقیق در خدمت خود بگیریم.

محمد بیان کرد: متأسفانه به دلیل عملکردهای گذشته، در حال حاضر دید درستی نسبت به مناطق آزاد در کشور وجود ندارد و باید این روند را اصلاح کنیم.

وی ادامه داد: موضوع مهم در مناطق آزاد، مشوق‌ها و معافیت‌های گمرکی و مالیاتی است که اکنون در هر دو حوزه خدشه وارد شده و این امر موجب خواهد شد جاذبه‌های مناطق آزاد از بین برود.

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی اظهار داشت: ما به دنبال رونق مناطق آزاد هستیم اما عده‌ای قوانینی وضع می‌کند که نقض غرض می‌شود، لذا هماهنگی مجلس، وزارت اقتصاد، امور مالیاتی و گمرک برای اصلاح این روند ضروری است.

محمد افزود: با وجود قوانین دست و پاگیر، شاهد کوچ سرمایه گذاری از مناطق آزاد به سمت کشورهای همسایه هستیم.

وی با معرفی مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری بوشهر گفت: پس از انتصاب مدیر جدید منطقه آزاد بوشهر، تصویب اساسنامه در نخستین جلسه شورای مناطق آزاد و تشکیل هیأت مدیره در دستور کار قرار خواهد گرفت.

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی بیان کرد: منطقه آزاد بوشهر نسبت به سایر مناطق آزادی که اخیراً به تصویب رسیده‌اند از ویژگی‌ها و ظرفیت‌های مطلوبی برای آغاز به کار دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار