جانشین فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا:

«دفاع مقدس» فراز پرافتخار تاریخ ایران اسلامی است

امیر سرتیپ دوم «محمودی» گفت: حفظ هویت ملی در گرو حفظ تاریخ ایران است؛ بر همین اساس دفاع مقدس به‌عنوان فراز پرافتخار تاریخ ایران اسلامی باید حفظ شود تا چراغ راهی برای جوانان و آینده‌سازان میهن‌مان در رسیدن به اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد.
کد خبر: ۵۰۶۹۴۱
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱ - 17February 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، در پی انتصاب امیر سرتیپ دوم «محمود محمودی» به جانشینی فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با وی دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیر سرتیپ دوم محمودی در این دیدار اظهار داشت: اقدامات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در راستای تبیین و احیای حماسه‌‌آفرینی‌ها و رشادت‌های جامعه ایثارگری کشور در قالب تدوین دانشنامه، تولید آثار هنری، تألیف کتاب و احداث یادمان‌های شهدای گمنام بسیار ارزشمند و مهم است.

وی افزود: با توجه به گستردگی فعالیت‌های ادارات کل حفظ آثار دفاع مقدس در مراکز استان‌ها می‌طلبد همه دستگاه‌ها، ساختارها و تشکل‌ها با استفاده از ظرفیت‌های موجود در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس نقش‌آفرینی کنند.

جانشین فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا تصریح کرد: حفظ هویت ملی در گرو حفظ تاریخ ایران است؛ بر همین اساس دفاع مقدس به‌عنوان فرازی از تاریخ پرافتخار ایران اسلامی باید با استفاده از ابزارهای روز حفظ شود تا چراغ راهی برای جوانان و آینده‌سازان انقلاب اسلامی در رسیدن به اهداف نظام باشد.

این فرمانده ارشد ارتش جمهوری اسلامی در بخش دیگری از سخنانش احداث و تکمیل مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان را یک ضرورت دانست و بیان داشت: مرکز فرهنگی دفاع مقدس بیانگر تاریخ ایران اسلامی و دفاع مقدس برای آیندگان خواهد بود و نسل جوان را با این حماسه عظیم آشنا خواهد کرد لذا باید با پشتیبانی‌های ملی و استانی در تکمیل مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان تسریع شود.

وی آمادگی قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق را در حد توان در همکاری با اداره‌کل استان در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس اعلام کرد.

عملکرد شایسته دفاتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس در شهرستان‌ها

سردار یوسفعلی‌زاده در این دیدار ابراز داشت: امیدواریم با این انتصاب شما توفیق خدمت بیشتری را کسب کنید.

وی در ادامه به تشریح مأموریت‌های اداره‌کل حفظ آثار استان پرداخت و گفت: مهمترین دغدغه اداره‌کل احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس است. بخشی از بناهای این مرکز احداث شده و به بهره‌برداری رسیده و احداث بخش دیگری علی‌رغم برخی محدودیت‌ها در تأمین منابع در حال پیگیری و انجام است.

این مسئول خاطرنشان کرد: استان خراسان رضوی میزبان ۳۲۳ شهید در ۱۱۳ نقطه از استان است که در ۷۳ نقطه، یادمان شهدا به بهره‌برداری رسیده و ۲۰ نقطه در حال ساخت و ۲۰ نقطه در دست طراحی است. با برگزاری برنامه‌های اثرگذار فرهنگی در یادمان‌های شهدا، این نقاط یادمانی به کانون‌های ترویج فرهنگ جهاد و مقاومت تبدیل شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ادامه داد: اداره‌کل حفظ آثار استان طی سه سال گذشته با راه‌اندازی دفاتر نمایندگی حفظ آثار در شهرستان‌ها گسترش مأموریتی در سطح استان داشته است که به‌حمدالله با حمایت مسوولین محلی و نقش‌آفرینی پیشکسوتان جهاد و مقاومت و جوانان آتش به اختیار اقدامات ارزشمندی در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس صورت گرفته است.

یوسفعلی‌زاده در ادامه در خصوص مأموریت‌های اداره‌کل حفظ آثار استان در حوزه تبلیغات و روابط عمومی، ادبیات و تاریخ، هنری و سینمایی، اسناد و مدارک، دانشنامه دفاع مقدس، فضای مجازی، پیشکسوتان جهاد و مقاومت، مشارکت زنان در دفاع مقدس و نشر ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس مطالبی را بیان کرد.

وی گفت: ارتباط با یگان‌های ارتش جمهوری اسلامی در حوزه‌های مختلف برقرار است. امیدواریم این ارتباط در جهت اجرای هر چه بهتر مأموریت‌های حوزه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بیش از گذشته ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار