واکنش شهید «شفیع‌زاده» به افزایش قدرت نظامی در جبهه‌ها

سردار «یعقوب زهدی» خاطره‌ای از شهید «حسن شفیع‌زاده» درباره مقایسه توان توپخانه‌ای سپاه در روزهای نخست جنگ با اواسط آن روایت کرده است.
کد خبر: ۵۰۹۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۳ - 08March 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، پیروزی قاطع ایران در عملیات «فتح‌المبین» در سال ۱۳۶۰ و دستیابی به مقدار قابل توجهی غنیمت جنگی از جمله انواع توپ، آغازی بر تشکیل توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد که سردار شهید «حسن طهرانی مقدم» و سردار شهید «حسن شفیع‌زاده» نقش محوری در این راه ایفا کردند.

سردار سرتیپ «یعقوب زهدی» آخرین فرمانده توپخانه سپاه در دوران دفاع مقدس، خاطره‌ای از گفت‌وگوی خود با شهید «حسن شفیع‌زاده» درباره تفاوت امکانات و توانایی توپخانه‌ای سپاه با روز‌های آغازین جنگ روایت کرده است:

در جریان عملیات «کربلای ۵» به حسن‌آقا گفتم: «خاطرتان هست که نخستین روز‌های جنگ در آبادان با آقامهدی باکری، روزانه فقط سه گلوله‌ خمپاره ۱۲۰ سهمیه شما بود؟ ولی حالا ۷۰۰ قبضه توپ تحت امر شماست و روزانه ۶۰۰ موشک کاتیوشا شلیک می‌کنید. همچین روزی را در خواب می‌دیدی، باور می‌کردی؟».

وی در پاسخم گفت: «یعقوب، خداوند آن‌روز‌ها را پیش روی ما قرار داده بود تا لیاقت و صلاحیت‌مان را امتحان کند و میزان استقامت و اخلاص خود را نشان دهیم. حالا خدا را شکر می‌کنیم که ما را قابل دانسته و برای دفاع از دینش و تنبیه دشمنانش، گوشه‌ای از قدرتش را به وسیله‌ ما به ظهور رسانده است».

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار