رئیس اداره فرهنگی اداره‌کل ارشاد استان البرز:

شعر و ادبیات در استان البرز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است

«طاهری» گفت: فعالیت حدود 50 انجمن ادبی در این استان نشان‌دهنده جایگاه ویژه حوزه شعر و ادبیات در این استان است که این موضوع در جشنواره‌هایی ازجمله جایزه ادبی یوسف و کنگره شعر دفاع مقدس نمود پیدا می‌کند.
کد خبر: ۵۱۰۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴ - 07March 2022

شعر و ادبیات در استان البرز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرج، آئین اختتامیه مرحله استانی بیست و سومین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و دهمین دوره جشنواره جایزه ادبی یوسف (داستان کوتاه دفاع مقدس) امروز با حضور رئیس اداره فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، مسئول انجمن ادبی دلشدگان استان، برگزیدگان و داوران در سالن جلسات مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان البرز برگزار شد.

«محمد طاهری» رئیس اداره فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در این مراسم ضمن تبریک به برگزیدگان اظهار داشت: استان البرز در حوزه شعر و ادبیات از ظرفیت‌های خوبی برخوردار است و به کرات شاهد درخشش و برگزیده شدن شاعران و نویسندگان البرزی در جشنواره‌های ملی هستیم. امسال نیز این استان در جشنواره‌های ملی حدود پنج برگزیده داشت.

وی از تدوین و چاپ سالانه حدود 900 عنوان کتاب در استان البرز خبر داد و با اشاره به فعالیت نویسندگان و شاعران مجرب در این استان مطرح کرد: البرز از نظر تولیدات ادبی از جایگاه خوبی در کشور برخوردار است. فعالیت حدود 50 انجمن ادبی در این استان نشان‌دهنده جایگاه ویژه حوزه شعر و ادبیات در این استان است که این موضوع در چنین جشنواره‌هایی نمود پیدا می‌کند.

حجت‌الاسلام «اکبر حمیدی» مسئول انجمن ادبی دلشدگان استان البرز نیز با اشاره به اینکه هشت سال دفاع مقدس فقط یک برهه زمانی نیست بلکه برای مدت‌های طولانی می‌توان از آن بهره برد، افزود: موضوع دفاع مقدس و شهدا علاوه بر قداستی که دارد، مشمول اجر و ثواب اخروی نیز می‌شود. نویسندگان و شاعران این حوزه علاوه بر اقدام به انجام امور فرهنگی دنیوی، از اجر و ثواب اخروی این امر نیز بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه چیزی بالاتر از شهید و شهادت در این دنیا وجود ندارد، ضمن آرزوی توفیق و عاقبت‌به‌خیری برای فعالان این عرصه عنوان کرد: پس از ارسال آثار به دبیرخانه کنگره شعر دفاع مقدس و جشنواره جایزه ادبی یوسف، در نهایت با رأی هیئت‌داوران، در هر بخش پنج نفر برگزیده شدند که در این مراسم از آن‌ها تقدیر می‌شود.

در این مراسم، تعدادی از شاعران برگزیده به شعرخوانی پرداختند و در پایان از برگزیدگان هر دو جشنواره تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها