روایتی از زندگی طلبه شهید «محمدتقی ندافی مزنگی»

طلبه ‌«محمدتقی ندافی مزنگی» یکم آذر ‌1342‌ در روستای مزنگ از توابع شهرستان بندرگز به دنیا آمد و در تاریخ 8 فروردین 1361 در عملیات فتح المبین در جبهه رقابیه بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید.
کد خبر: ۵۱۴۸۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۳ - 11April 2022

روایت طلبه شهید «محمدتقی ندافی مزنگی»

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از گرگان، طلبه ‌«محمدتقی ندافی مزنگی» یکم آذر 1342 در روستای مزنگ از توابع شهرستان بندرگز دیده به جهان گشود. تحصیلات دینی را در سال 1359 از مدرسه علمیه امام صادق گرگان آغاز و در حوزه‌های علمیه بندرگز و قم به تحصیل پرداخت. در کنار توجه به دروس حوزوی، به عنوان مبلّغ، در جبهه نیز حضور می‌یافت. سرانجام این طلبه در تاریخ 8 فروردین 1361 در عملیات فتح المبین در جبهه رقابیه بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید و در گلزار شهدای امامزاده حبیب‌الله نوکنده به خاک سپرده شد. 

‌بخشی از وصیتنامه شهید:

آرزوی من شهادت و پیروزی جهان اسلام است تا به اوج کمال انسانیت برسم. البته من در زندگی‌ام خدمت چشمگیری برای اسلام انجام نداده‌ام، شاید با شهادتم خدمتی به اسلام و وطن عزیزم ایران کرده باشم.

پیام من به پدران و مادران و خواهران و برادران این است که پیام خونم را به همه برسانید. به مردان، زنان، پیران و به بچه‌ها همه و همه جا چرا که تشیع، مکتب خون و شهادت است.

(ای پدر) شهادتم را به امام زمان (عج) تبریک بگو و بگو که ای مردم و ای مسلمانان به خود آیید و دشمن را بشناسید و بدانید که اگرچه دشمنان گروه گروه شده اند ولی همه یک هدف دارند و آن نابودی اسلام است. و بدانید که بقای قرآن و اسلام و حکومت الله، به خون شهیدان است.

مادرم به جوانان بگو شهادت افتخار مردان است و از شهادت نهراسید که مرگ سرخ به از زندگی ننگین است.

و ای جوان بکوش از اسارت دنیا برهی و آنگاه پاسدار قرآن و یار الله و مدافع حق باشی.

به پدران بگو فرزندان را علی گونه تربیت کنند. تنها به فکر زندگی چند روز فرزندتان نباشید که زودگذر است.

مادرم به مادران بگو شهیدپرور شوند و دامن پاک دارند تا فرزندانی مبارز و افتخار آفرین برای خدا گسیل دارند و به دختران بگو که ای خواهر! پاسدار عفت باش و بکوش زینب گونه عمل کنی و پیام برادران شهیدت را به گوش جهانیان برسانی چرا که وظیفه تو سخت سنگین است.

دختران بگو که ای خواهر، پاسدار عفت باش و بکوش زینب گونه عمل کنی و پیام برادران شهیدت را به جهانیان برسانی چرا که وظیفه تو سخت و سنگین است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار