نماینده ولی فقیه در مازندران:

شاعران بهترین مجاهدان «جهاد تبیین» هستند

«محمدی لائینی» با بیان اینکه ترویج هنر، ترویج هنرمندان است، گفت: هنرمندان و شاعران بهترین مجاهدان حوزه جهاد تبیین هستند.
کد خبر: ۵۱۶۳۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۰ - 14April 2022

شاعران بهترین مجاهدان «جهاد تبیین» هستندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران شامگاه پنجشنبه در جمع شاعران انقلابی استان با بیان اینکه دعای تحویل سال بیانگر اهمیت هنر است، اظهار داشت: هنر را خدا به ما داده است و دوست دارد از این نعمت حسن استفاده بشود؛ پس بلا استفاده گذاشتن هنر و رها کردن عرصه مقدس هنر، کمال بی‌هنری است؛ هنر در هنرورزی است.

وی با بیان اینکه ترویج هنر، ترویج هنرمندان است، افزود: باید هنرمندان را ترویج، تشویق و تقویت کنیم و نامگذاری روز و هفته هنر انقلاب اسلامی و تأسیس نهادی که در خدمت هنر و حوزه هنری انقلاب اسلامی باشد، نیاز است و سوژه روز هنر یک سوژه هنرمندانه زیبا و نمونه‌ای از یک هنر و فاخر است.

محمدی لائینی تصریح کرد: بحق شهید آوینی حماسه ایثارگرانی که هنرمندان واقعی در جبهه‌های دفاع مقدس بودند به زیبایی روایت کرد و این روایتگری را بنیان نهاد و سبک نوین در روایتگری را با ادبیاتی تلفیقی از هنر و معنویت و ارز‌ش‌ها ارائه کرده است و با مرگ هنرمندانه‌ زیبا شهادت را در آغوش گرفت.

امام جمعه ساری ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اخیرا در جمع قاریان قرآن و محغل قرآنی تعبیر زیبای مهندسی تلاوت را بنیان نهادند و مقصودشان این است که باید تلاوت به گونه‌ای باشد که در مخاطب تأثیرگذار باشد و او را به پیروی از قرآن بکشاند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه این تعبیر را در شعر با عنوان مهندسی قرائت شعر و شعرخوانی بخصوص شعر آئینی به کار ببریم، بیان کرد: شعر به گونه‌ای باید سروده و خوانده شود که در مخاطب جذب ایجاد کند و تاثیر بگذارد و مخاطب را به پیروی از مطالب شعر وادار کند و این یعنی مهندسی سرودن و قرائت شعر.

وی خاطرنشان کرد: برای مازندران شعر مازندرانی لطف دیگری دارد و این یک هنر است و بحق اشعار و هنر می‌تواند بخشی از جهاد تبیین باشد؛ امروز ما در یک مصاف جنگ رسانه‌ای و تبلیغاتی که بسیار نامتوازن است و در مقابل ابزارهای مدرن دشمن و خبرگزاری‌ها و ماهواره‌ها و ... بسیار از نظر فناوری و تکنولوژی پایین‌تر است و دشمنان حقیقت را کتمان و ضعف‌ها را مضاعف منی‌کنند و واقعیت‌ها و حقیقت‌ها و موفقیت‌های نظام را بازگو نمی‌کنند.

محمدی لائینی با بیان اینکه دشمن با تشکیل جامعه و سازمان جهانی حقوق بشر و سارمان ملل و محیط زیست  و... به کوچکترین تحرکی که با منافع آنها سازگار نباشد انواع انگها را می‌زنند و سیاه نمایی می‌کنند، اظهار داشت: وظیفه ما سخت و سنگین است و تلاش باید جبران ضعف ابزار را بکند تا بتوانیم خودمان را بالا بکشیم که از نظر تکنولوژی و ابزار رسانه‌ای بتوانیم به مقابله با آنها بپردازیم.

وی ادامه داد: این توان و استعداد در آحاد ملت، نخبه‌ها و هنرمندان ما وجود دارد و امروز آثار هنری فیلمسازی و مستندسازی اگر پای کار بیایند قشنگترین آثار را خلق می‌کنند؛ چنانچه در شعر، شاعرانی قدبرافراشتند که اشعارشان بسیار بسیار محتوای زیبا دارد و در این جنگ تبیین و تحریف باید هنر را وسط میدان آورد و هنرمندان و شاعران بهترین مجاهدان حوزه جهاد تبیین هستند.

امام جمعه ساری خاطرنشان کرد: شاعران افسران این حوزه هستند و نباید نقش و هدف و مقصد خود را فراموش کنند.

وی با عنوان اینکه ما به اهل بیت افتخار می‌کنیم و همه چیز ما هستند، عنوان کرد: باید زمان و حوادث زمان خود را ببینیم و یک اثر هنری به نام انقلاب اسلامی خلق کردیم که در هزار و چهارصد سال بی‌سابقه بود و آمال و آرزوی همه مجاهدان تاریخ و شهیدان و همه ایثارگران و مومنان است که برای انقلاب ایثار و گذشت کردند.

محمدی لائینی اضافه کرد: شهیدان و خانواده‌های شهدا و مدافعان بهترین هنرورزی‌ها را خلق کردند و باید مصاحبه و خاطرات آنها را بخوانیم و نمونه‌های عالی انسانت، حریت، آزادگی هستند که درس امام حسین (ع) را بخوبی آموختند و شاعران باید این مجموعه عظیم را ببینند و از شهید و شهادت و انقلاب اسلامی بسرایند.

امام جمعه ساری با بیان اینکه بخشی از جهاد تبیین ذکر فضایل اهل بیت است و دشمنان قصد کتمان کردن داشتند، افزود: شاعران در طول تاریخ که فضایل اهل بیت را سرودند بهترین جهاد تبیین را کردند.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) تجسم هنر، علم، تقوا، هوشمندی، پرهیزگاری،سادگی، مدبریت، قاطعیت و شحاعت را در خود جمع کرد و دلها را جذب کرده است، بیان داشت: نسل‌هایی که امام را ندیدند عاشق و شیدای امام هستند و فداکاری و ایثار می‌کنند و در انقلاب ما نمونه‌هایی از علی اکبرها و قاسم‌ها و حنظله‌ها دیدیم که رفتند ایثار کردند و باید اینها را بازگو کنیم.

محمدی لائینی با بیان اینکه ما مدیون شهدا و انقلاب اسلامی هستیم، خاطرنشان کرد: اگر انقلاب نبود هنر انقلابی هم نبود و در حوزه قرآن نسل‌های قرآن، قاریان و مربی قرآن درتراز بین المللی تربیت شدند و مدیون انقلاب هستیم و باید قدردان باشیم و مدیون هنر نشویم و کاری کنیم که هنر روز قیامت شفیع ما باشد و هنرمند باید در خدمت هنر باشد و هنر زیبا را در قالب جهاد تبیین به جامعه نشان بدهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار