فعال فرهنگی و کارشناس مسایل مذهبی:

ماه رمضان، ماه تمسک جستن به ریسمان مغفرت الهی است

حجت‌الاسلام فاطمی نسب گفت: ماه رمضان، ماه تمسک جستن به ریسمان مغفرت الهی است که این امر نیازمند مولفه‌های مختلفی است.
کد خبر: ۵۱۶۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۲ - 16April 2022

به گزارش ‌دفاع‌پرس از قزوین، مراسم جزء خوانی قرآن کریم به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان و میلاد پرسعادت امام حسن مجتبی (ع) به همت مرکز فرهنگی خانواده در منزل پدر بزرگوار شهید بابایی برگزار شد.

حجت‌الاسلام «فاطمی نسب» فعال فرهنگی و کارشناس مسائل مذهبی در این مراسم با اشاره به جایگاه ماه مبارک رمضان در بین ماه های دیگر اظهار داشت: حرمت و جایگاه این ماه پربرکت به اندازه‌ای است که هر عمل خیری هزار برابر پاداش دارد.

وی با اشاره به اینکه تمسک جستن به این ماه پر خیر و دارای ۶ شاخصه و مولفه است، گفت: اولین مولفه این است که دین خود را حفظ کنیم. اگر ما جوشن نداشته باشیم نگه داشتن دینداری در اخر زمان انقدر سخت است که اهن گداخته را در دست نگه داشتن راحتر است و بی شک تقوا یکی از زره های ما برای حفظ دین است.

کارشناس مسایل مذهبی عنوان کرد: مولفه دوم این است که فرد روزه دار، نفس خود را از پلیدی های زمان حفظ کند که این امر موجب غفدان الهی می شود.

حجت الاسلام فاطمی نسب بیان کرد: مولفه سوم برای تمسک‌ جستن یه ماه رمضان این است که با بستگان پیوند برقرار کنید و صله رحم را بجا بیاورید. 

وی با اشاره به مولفه های چهارم و پنجم اضافه کرد: فرد روزه دار همسایه ای را آزار ندهد همچنین حق الناس حق برادران و خواهران دینی را رعایت کند.

حجت الاسلام فاطمی نسب گفت: فرد روزه دار باید زبانش را از ناروا باز دارد. چرا که هر کسی که به برادر خود دشنام دهد، خداوند روزی او را قطع می‌کند. این ماهی است که شما به ضیافت خدا دعوت شدید و کرامت الهی شامل حال شما می شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار