عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در گفت‌و‌گو با دفاع‌پرس:

جهاد تبیین باید حول محور روشن شدن حقایق انقلاب اسلامی ساماندهی شود

عنابستانی گفت: جهاد تبیین بیشتر حول محور روشن شدن حقایق انقلاب اسلامی برای جوانان باید مطرح شود.
کد خبر: ۵۴۹۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۰ - 09October 2022

جهاد تبیین باید حول محور روشن شدن حقایق انقلاب ساماندهی شود/ نهادهای فرهنگی در انقطاع نسلی امروز جامعه مقصرند«علی اصغر عنابستانی» عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به لزوم جهاد تبیین در شرایط فعلی کشور برای مقابله با لجن‌پراکنی‌های رسانه‌های معاند، اظهار داشت: جامعه ما در برهه‌ای دچار انقطاع نسلی در ساختار تفکر اجتماعی شد و نسل اول و دوم انقلاب با نسل سوم و چهارم فاصله عمیقی پیدا کرد.

عنابستانی بیان داشت: یکی از واقعیت‌های موجود امروز این است که نسل جدید و نسل اول انقلاب نمی‌توانند یکدیگر را درک کنند، بنده به عنوان یک نسل اولی انقلاب که دفاع مقدس و بسیاری از حماسه‌ها را درک کرد‌ه‌ام اهداف و ارزش‌های انقلاب کاملاً برایم روشن و پذیرفته شده است.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی افزود: اما، در خصوص نسل جدید موضوع کمی متفاوت‌تر است، زیرا نتواستیم ارزش‌های انقلاب را برای نسل‌های بعد به خوبی روشن کنیم، بنابراین جهاد تبیین به اعتقاد بنده بیشتر حول محور روشن شدن حقایق انقلاب برای جوانان باید مطرح شود.

وی با بیان اینکه ما نسبت به تبیین اصول، روش‌ها و ارزش‌های انقلاب برای جوانان کم‌کاری کرده‌ایم، گفت: در طرف مقابل دشمن پیروزی خود را در مسموم کردن ذهن فرزندانمان دیده است و تمام‌قد به دنبال وارونه نشان دادن مسیر و اصول انقلاب است، معتقدم باید یک حرکت عظیمی در همه ساختارهای کشور شکل گیرد تا بتوانیم در عرصه جهاد تبیین بر دشمن پیروز شویم.

عنابستانی بیان داشت: ما باید تمام دستاوردها و محسنات نظام را به معروف تبدیل می‌کردیم، به این معنی که مورد هنجار پذیرفته شده جامعه قرار گیرند، اما متأسفانه نه تنها این مهم را در مقام عمل پیگیری نکرده‌ایم، ادعای امر به معروف داریم، درصورتی که قبل از هر کاری باید معروف‌ها به هنجار پذیرفته شده عموم تبدیل کنیم، سپس جهت امر به معروف و نهی از منکر گام برداریم.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بسیاری از اعتقادات و ساختارهایی که در نسل اول انقلاب بدیهی و پذیرفته شده است، برای نسل جوان انقلاب معنی و مفهومی ندارد، که این مسئله ار انقطاع نسلی و کوتاهی نهادهای فرهنگی و آموزشی مانند آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها دارد.

وی با بیان اینکه ساختار رسانه رسمی و غیر رسمی کشور درخصوص جوانان کوتاهی کرده است، گفت: جهاد تبیینی که رهبر معظم انقلاب اسلامی می فرمایند، یعنی نفر به نفر ما مسئول تبیین و روشن کردن دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی هستیم، ما ادعا داریم که می‌خواهیم گفتمان جدیدی از حکومت را در دنیا بیان کنیم، اگر این ادعا درست است، ابتدا باید گفتمان حکمرانی را به نسل خود منتقل کنیم.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار