دبیر جشنواره هنری فانوس در استان گلستان خبر داد؛

ارسال بیش از 120 اثر به دبیرخانه استانی جشنواره هنری فانوس

«اعتراف» گفت: بیش از 120 اثر در بخش‌های مختلف هنری به دبیرخانه استانی جشنواره هنری فانوس ارسال شد و پس از داوری آثار، آثار برگزیده‌ استانی در سامانه سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس ثبت‌نام و اصل آثار هم به دبیرخانه ملی جشنواره ارسال شد.
کد خبر: ۵۵۰۹۳۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴ - 18October 2022

ارسال بیش از 120 اثر به دبیرخانه استانی جشنواره هنری فانوس

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از گرگان، آیین اختتامیه استانی ششمین جشنواره هنری فانوس، با حضور هنرمندان و مسئولین استانی و سخنرانی «علی‌اصغر جعفری» معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و در سالن نگاه تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد و از برگزیدگان استانی تجلیل بعمل آمد.

«ابوالفضل اعتراف» دبیر جشنواره استانی هنری فانوس در این مراسم اظهار داشت: جشنواره هنری فانوس توسط سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس در سطح کشور با عنایت به حجم زیاد استقبال هنرمندان در بخش های مختلف هنری، در دو مرحله استانی و کشوری برنامه‌ریزی شد.

وی افزود: هدف از برگزاری این جشنواره ضمن ارتقاء کیفیت تولیدات هنری و سینمایی در سراسرکشور و شناسایی استعدادهای بومی هنرمندان جوان و انقلابی در استان‌ها، این بود که از قالب های متنوع و جذاب هنری برای معرفی و نشر ارزش های دفاع مقدس استفاده شود.

اعتراف به محورهای این جشنواره اشاره کرد و گفت: نقش حضرت امام خمینی (ره) در دفاع مقدس، نقش اقشارمختلف مردم و نیروهای مسلح و شهدا، جانبازان، آزادگان، رزمندگان و خانواده های معظم شهدا در دفاع مقدس و همچنین شهدای مدافعین حرم و شهدای مدافعین وطن از محورهای این جشنواره اعلام شد  که در 5 بخش عمده برای شرکت هنرمندان استان معرفی شد که این بخش ها شامل هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، تلویزیونی و سینمایی، موسیقی و سرود و رادیویی است.

دبیر جشنواره استانی هنری فانوس در استان گلستان ضمن تقدیر و تشکر از همه هنرمندان و مسئولین استان بابت همکاری در برگزاری این جشنواره افزود: در استان گلستان پس از برگزاری نشست خبری و رونمایی از پوستر جشنواره در خرداد سال جاری، فراخوان جشنواره نیز در سطح استان برای آگاهی هنرمندان چه از طریق فضای مجازی، سامانه های پیامکی و از طریق ادارات فرهنگی استان منتشر شد و مهلت ارسال آثار به دبیرخانه استانی در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس تا پایان مرداد تعیین شد.

اعتراف گفت: در نهایت بیش از 120 اثر در بخش های مختلف هنری به دبیرخانه استانی ارسال شد و پس از داوری آثار، آثار برگزیده‌ی استانی در سامانه سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس ثبت نام و اصل آثار هم به دبیرخانه ملی جشنواره ارسال شد.

دبیر جشنواره هنری فانوس در استان گلستان بیان داشت: مراسم اختتامیه کشوری جشنواره فانوس نیز آبان ‌در شهر اصفهان برگزار خواهد شد و از برگزیدگان کشوری نیز تجلیل بعمل خواهد آمد که امیدواریم هنرمندان استان در سطح کشوری نیز همچون سال گذشته سربلند باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار