وزیر آموزش و پرورش:

نظام آموزشی نیازمند تغییر رویکرد مبنایی است

«نوری» گفت: باید از اقدامات نمایشی به سمت اقدامات مبنایی تغییر رویکرد داد چراکه بستر همه حوزه‌ها آموزش و پرورش است و باید دانش‌آموزان و معلمان را توانمند کرد.
کد خبر: ۵۵۶۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰ - 17November 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «یوسف نوری» وزیر آموزش و پرورش امروز در چهاردهمین نشست هم‌اندیشی سالانه ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش در مشهد اظهار داشت: حوادث اخیر و ناآرامی‌ها نشان داد همه ظرفیت‌های کشور باید در کلاس درس متمرکز و در آنجا پیاده شود و فعالیت‌های خارج از مدرسه و کلاس درس کافی نیست.

این مسئول خاطرنشان کرد: باید لایه باور دانش‌آموزان تغییر کند و حوزه علمیه باید در این خصوص آموزش و پرورش را کمک کند.

وی افزود: آموزش و پرورش تنها نهادی است که ارتباط قانونی با خانواده‌های کودکان، نوجوانان و جوانان دارد اما از این ظرفیت هیچ استفاده‌ای نمی شود.

وزیر آموزش و پروش گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون ریزش‌ها و رویش‌هایی داشته‌ایم که رویش‌ها مبتنی بر فطرت و با هدف الهی بوده است اما امروز استکبار از غریزه برای ریزش نیروها استفاده و مردم را تحریک می‌کند.

نوری تصریح کرد: سند ۲۰۳۰ راهکاری از سوی استکبار برای در اختیار گرفتن نظام آموزش و پروش بود اما در کنار آن، رویش‌ها و افراد متدینی وجود داشتند که به پرچمداری رهبری معظم انقلاب اسلامی از این انحراف جلوگیری کردند.

وی ادامه داد: دوره پیش از دبستان به‌عنوان مهمترین دوره در آموزش و پرورش، فراموش شده و این دوره به بهزیستی واگذار شده بود و همه تمرکز روی دانشگاه بود و آموزش و پرورش به قدری ضعیف شد که دیگر مربی پرورشی نداشتیم.

وزیر آموزش و پروش گفت: اگر همه نهادهای فرهنگی و علمی با آموزش و پرورش همکاری کنند به نتایج خیلی خوبی خواهیم رسید همان‌گونه که ستاد نانو با آموزش و پرورش همکاری کرد و هم اینک در این عرصه رتبه چهارم جهان را به دست آورد.

نوری افزود: تامین نیروی انسانی متخصص، بازنگری محتوای کتاب های درسی، رتبه بندی معلمان و رتبه بندی مدارس برای تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از اولویت های کاری این وزارتخانه است.

وی اضافه کرد: باید از اقدامات نمایشی به سمت اقدامات مبنایی تغییر رویکرد داد چراکه بستر همه حوزه‌ها آموزش و پرورش است و باید دانش‌آموزان و معلمان را توانمند کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار