فرازی از زندگی نامه شهید «رمضانعلی پیش دادیان»

«رمضانعلی پیشدادیان» در یکم اردیبهشت 1331 در شهرستان کردکوی به دنیا آمد و در هجدهم آذر 1360 به شهادت رسید.
کد خبر: ۵۶۰۳۳۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۰۲:۳۲ - 12December 2022

اگر من شهید شوم از این موضوع واهمه دارم، چون خداوند حق الناس را نمی بخشد

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از گرگان، یاد شهدا مصداق یاد خدا است و اگر این چنین است باید دل شهید قرآن بالغی باشد که اسرار عالم در آن نهفته است.

«رمضانعلی پیشدادیان» در یکم اردیبهشت 1331 در شهرستان کردکوی متولد شد. دوران تحصیلش را نیز در این شهر با موفقیت به پایان رساند.

در دوران انقلاب فعالیت بسزایی داشت، پدر نیز با شغل کارمندی در رآه آهن، مخارج زندگی خانواده را تامین می کرد. بعد از مدتی تصمیم به ازدواج گرفته و با مشورت خانواده با خانم زهرا شکرئیان ازدواج کرده و بعد از چند سال زندگی مشترک با همسرش در سال 1356 صاحب یک پسر به نام رضا و در سال 1360 صاحب یک دختر به نام لیلا شدند.

رمضانعلی در 2 مرحله در سال های 1359 و 1360 از سپاه بهشهر، با عضویت بسیجی، به منطقه کردستان اعزام شد و در همان منطقه در هجدهم آذر 1360 به شهادت رسید. پیکر مطهر شهید در شهر بندرگز تشییع و در گلزار شهدا به خاک سپرده شد.

 برادر شهید، عبدالحسین با بیان مطالبی از شخصیت او می گوید:

«رفتار ایشان نسبت به پدر و مادر، همسر و فرزندان بسیار خوب و عالی بود. نسبت به حقوق دیگران حساسیت خاصی داشت و همیشه می‌گفت: اگر من شهید شوم از این موضوع واهمه دارم، چون خداوند حق‌الناس را نمی‌بخشد، خیلی رعایت می‌کرد. علاقه شدیدی نسبت به کتاب‌های دینی از جمله قرآن کریم، نهج‌البلاغه و مفاهیم قرآنی داشت. به نماز خیلی اهمیت می‌داد و خصوصاً نمازهای نافله را به جا می‌آورد. در نمازهای جماعت و جمعه نیز شرکت می‌کرد و به اول وقت خواندن نماز نیز خیلی واقف بود و عشق و ارادت خاصی نسبت به اهل بیت (ع) داشت.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار