یادداشت/ رسول حسنی

تعالی زن در گام دوم انقلاب اسلامی

گام دوم انقلاب اسلامی بدون حضور زن طراحی نشده است. زن در مرحله جدید پیش رو موجودیتی اثرگذار، پویا و کنشمند دارد که می‌تواند در ۴۰ سال آینده مدلی از زن متعالی و متعهد ارائه دهد تا الگویی برای زن در جهان معاصر باشد.
کد خبر: ۵۶۰۹۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۱ - 12December 2022

تعالی زن در گام دوم انقلاب اسلامیگروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس _ رسول حسنی؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال ۱۳۹۷ یعنی در چهل‌سالگی انقلاب اسلامی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را صادر فرمودند. بیانیه‌ای که در آن جوانان و زنان رسالتی سنگین بر دوش دارند.

نوع نگاه امامین انقلاب اسلامی به مقوله زن و پیشرفت و اثرگذاری زنان در دفاع مقدس، سال‌های بعد از جنگ، حضور در عرصه‌های سیاسی، علمی، هنری و ورزشی سبب شد تا آن نگاه کلیشه‌ای به زن تغییر کند. رسیدن زن به جایگاه واقعی خود در ایران سبب شد تا نهاد‌های فرهنگی غرب سناریوی دیگری برای مردم ایران اسلامی طراحی و عملیاتی کنند.

سناریویی که هدف غایی آن به زیر کشیدن زن انقلابی از ماهیت و حقیقت خود بود. زن به عنوان کانون خانواده عملا نقش هدایتگری را در جامعه دارد. خیل عظیم جوانان رزمنده، مدافعان حرم و امنیت محصول تربیت مادرانی است که اگر نبودند بدون شک جنگ در همان ماه‌های اول مغلوبه می‌شد و چه بسا انقلاب اسلامی به خاطره‌ای دور و فراموش شده تبدیل می‌شد.

این زنان بودند که با راهی کردن فرزندان و همسران خود به جبهه علاوه بر پشتیبانی از رزمندگان در کسوت پرستار حتی در مناطق جنگی مایه دلگرمی برادران انقلابی خود می‌شدند. جبهه فرهنگی غرب به فراست دریافته که اگر انقلابیگری از زن ایرانی گرفته شود عملا نیروی پرورش دهنده جوانان انقلابی در مسیر گام دوم انقلاب اسلامی به نیرویی سترون و ناکارآمد تبدیل خواهد شد.

اغتشاشات اخیر که در کشور روی داد از سوی کشور‌های غربی کارگردانی و هدایت می‌شد. غرب به کمک سلبریتی‌ها که همان پیاده نظام‌های وطنی باشند با تهییج بخشی از دختران جامعه شعار زن زندگی آزادی سر دادند تا به اصطلاح زنان را وادار کنند تا حقوق از دست رفته‌شان را فریاد بزنند. شعاری که هر چند در ظاهر زیبا به نظر می‌رسید، اما در عمق آن جز اسارت تنانگی نیست.

شعار زن زندگی آزادی در بطن خود نه تنها آزادی نخواهد آورد که عمیق‌ترین آسیب‌ها را بر جسم و روح زنان وارد خواهد کرد. آسیب‌هایی که نه تنها زنان که نسل‌های متمادی را به قهقرا خواهند کشاند. زن ایرانی برای رشد و تعالی چاره‌ای ندارد جز آنکه به اصل خویش رجوع کند و اگر قصد دارد به حقوق خود دست یابد باید در مسیر تحقق اهداف گام دوم انقلاب اسلامی گام بردارد.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار