مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

جشنواره داستان کوتاه «یوسف» محل رویش نویسندگان حوزه پایداری است

سردار «ملکی» گفت: جشنواره داستان کوتاه «یوسف» محل کشف و بروز استعداد‌ها و رویش نویسندگان حوزه ادبیات پایداری است.
کد خبر: ۵۷۳۳۳۷
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۳:۱۸ - 15February 2023

جشنواره داستان کوتاه «یوسف» محل رویش نویسندگان حوزه پایداری استسردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در ساری، از برگزاری دوازدهمین دوره جایزه ادبی «یوسف» داستان کوتاه دفاع مقدس خبر داد و اظهار داشت: این جشنواره یکی از جشنواره‌های است که هر ساله به میزبانی این اداره کل برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه دبیرخانه استانی این جشنواره در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران قرار دارد، افزود: فراخوان این دوازدهمین دوره جایزه ادبی «یوسف» در بین نویسندگان و صاحبان قلم استان مازندران منتشر شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران مهلت ارسال آثار را حداکثر تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ اعلام کرد و با بیان اینکه موضوع اصلی داستان در بخش بزرگسال دفاع مقدس، رزمندگان اسلام و جبهه مقاومت ذکر شده است، گفت: این جشنواره در سه بخش بزرگسال و نوجوان برگزار می‌شود.

سردار ملکی با عنوان اینکه موضوع اصلی داستان بخش نوجوان، دفاع مقدس و رزمندگان اسلام است و در بخش ویژه داستان با محوریت «وحدت ملی، ایران قوی» عنوان شد، ادامه داد: توجه به زبان و ادبیات محلی، پرداخت حماسه آفرینی‌های رزمندگان و معرفی شهدای شاخص مازندران از ویژگی‌های آثار اعلام شد.

به گفته سردار ملکی آثاری که در تعارض با ارزش‌های اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت باشد از گردونه داوری خارج می‌شود.

این مسئول زمان اختتامیه استانی را بهار ۱۴۰۲ اعلام کرد و گفت: در آئین اختتامیه از ۱۲ برگزیده استانی با اهدای لوح سپاس و جایزه نقدی ۲ میلیون تومانی تقدیر به عمل خواهد آمد.

وی همچنین بیان کرد: طی حکمی «سید محمد صادقی سنگدهی» بعنوان دبیراجرایی و «ذبیح الله ذبیحی سوادکوهی» بعنوان دبیرعلمی جشنواره استانی منصوب شدند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه استان مازندران در حوزه ادبیات پایداری نویسندگان دارای نویسندگان شاخص است، از علاقمندان به این حوزه، نویسندگان و صاحبان قلم استان برای شرکت در این جشنواره دعوت به عمل آورد.

وی گفت: جشنواره داستان کوتاه «یوسف» محل بروز و کشف استعدادهاست و در سال‌های اخیر شاهد شکوفایی قلم‌ها و رویش‌های جدیدی در این حوزه بودیم که جای خرسندی است که جوانان و نوجوانان ما قلم خود را در این حوزه محک می‌زنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار