نماینده مردم استان کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری:

مرز خسروی و پرویز خان دریچه‌ای برای شکست تحریم‌های دشمن است

آیت‌الله «محمدی عراقی» گفت: فعالیت مرزهای خسروی و پرویزخان و حجم بالای صادرات از این مرزها، می‌تواند دریچه‌ای برای شکست تحریم دشمن باشد و امیدواریم از برکات مرزها بتوانیم برای شکست تحریم و افزایش صادرات استفاده کنیم.
کد خبر: ۵۷۶۷۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶ - 04March 2023

مرز خسروی و پرویز خان دریچه‌ای برای شکست تحریم‌های دشمن استبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، آیت‌الله «محمود محمدی‌عراقی» نماینده مردم استان کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز در حاشیه بازدید از نقطه صفر مرز رسمی خسروی و زیرساخت‌های اربعین با تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد با سعادت امام زمان (عج) اظهار داشت: هدف از سفر قدردانی از زحمات مسئولان و دیدار با مردم و شرکت در جلسه شورای اداری بود، با اهمیتی که این منطقه دارد و سختی‌هایی که مردم قصرشیرین در دوران جنگ متحمل شدند و شهدایی که تقدیم کردند، اقتضا می‌کند که در دوران امنیت و آرامش که به برکت فداکاری رزمندگان و خون شهدا هست، عقب ماندگی‌های شهرستان جبران شود.

نماینده مردم استان کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فعالیت مرز‌های خسروی و پرویزخان و حجم بالای صادرات از این مرزها، گفت: این ۲ مرز رسمی می‌تواند دریچه‌ای برای شکست تحریم دشمن باشد و امیدواریم از برکات مرز‌ها بتوانیم برای شکست تحریم و افزایش صادرات استفاده نماییم.

وی ادامه داد: اکنون به برکت اربعین و امام حسین (ع) زائران از سراسر کشور برای زیارت از مرز خسروی تردد می‌کنند و این فرصت بسیار خوبی برای تقویت و توسعه گردشگری دینی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: باید کمبود‌ها و زیرساخت‌هایی که لازم هست تامین شود که مردم با راحتی بیشتری بتوانند از این مسیر برای عزیمت به عراق تردد کنند.

آیت الله محمدی‌عراقی افزود: قصرشیرین با آب و هوای مناسب جدای از بحث زیارت در آستانه نوروز می‌تواند قطب گردشگری باشد که امید است با اقدامات انجام شده و زیرساخت‌های موجود و سرمایه گذاری‌هایی که شده مردم مشارکت کنند.

نماینده مردم استان کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین که در مجمع تشخیص مصلحت تصویب شد فرصت بسیار گرانبهایی است که باید در تشکیل هیات مدیره تسریع شود و اگر این منطقه عملیاتی شود و تولید را اینجا افزایش دهیم مشکل بیکاری استان کرمانشاه را قصرشیرین می‌تواند مرتفع کند.

وی گفت: این منطقه مورد توجه رهبر معظم انقلاب اسلامی است و ایشان تاکید بر زندگی مرزنشینان و بهتر شدن وضع معیشت آن‌ها دارند که مردم با آسودگی زندگی کنند و به طور نسبی زیرساخت‌ها جاده خوب است و یکی از مناطقی است که بیشترین صادرات را داریم و باید با توجه بیشتر شاهد افزایش حجم بیشتر صادرات و توقف کمتر کامیون‌ها باشیم.

حضور در یادمان شهدای گمنام و دیدار با خانواده شهید «روح‌الله حسن‌پور» از شهدای دانش آموز که در سال ۷۴ به شهادت رسید و بازدید از زیرساخت‌های اربعین در مرز رسمی خسروی و بازدید از شرکت بیستون پارس و مجموعه باغ سه هزار هکتاری از دیگر برنامه‌های سفر آیت الله عراقی به قصرشیرین بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار