امام جمعه کرمانشاه:

ماه مبارک رمضان فرصتی برای توسعه و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف است

آیت‌الله «علما» گفت: ماه مبارک رمضان فرصتی برای توسعه و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف است تا این فرهنگ در جامعه گسترش پیدا کند.
کد خبر: ۵۸۰۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲ - 31March 2023

ماه مبارک رمضان فرصتی برای توسعه و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف استبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، آیت الله «مصطفی علما» امام جمعه شهرستان کرمانشاه در آیین نماز جمعه این هفته شهرستان با بیان اینکه بانوان باید اصول اسلام را در مورد حجاب رعایت کنند اظهار داشت: ماه مبارک رمضان فرصتی برای توسعه و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف است تا این فرهنگ در جامعه گسترش پیدا کند.

 امام جمعه شهرستان کرمانشاه گفت: بانوان ایران اسلامی باید از سیره و منش حضرت خدیجه (س) در زندگی فردی و اجتماعی سرمشق گرفته و ایشان را الگوی خود قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه بی حجابی و ترویج آن در وهله نخست بزرگترین ضربه را به بانوان و بنیان خانواده وارد می سازد تاکید کرد: منطق اسلام منطق صحبت و گفت و گو است ولی این امر نیز معیار و میزانی دارد و از آنها درخواست می شود حجاب را رعایت کنند.

امام جمعه شهرستان کرمانشاه اضافه کرد: اسلام هم اکنون مقتدر و در عین قدرت خود به سر می برد ولی می خواهد با دوستی و رفاقت با اینگونه افراد برخورد کند.

آیت الله علما با اشاره به اینکه بانوان باید از زنانی چون حضرت خدیجه (س) و حضرت فاطمه (س) الگو بگیرند یادآور شد: هنگامی که پیامبر گرامی اسلام ماموریت پیدا کرده و مبعوث به رسالت می‌شود، حضرت خدیجه (س) اولین زن در میان زنان بود که به پیامیر ایمان آورد.

وی از ایشان به عنوان بانویی عاقل، فداکار و ام المومنین یاد کرد و گفت: همسر گرامی رسول خدا حق بسیار بزرگی بر گردن اسلام و قرآن دارد و در این مسیر، مال و زندگی خود را در طبق اخلاص گذاشت و اگر مجاهدت و تلاش‌های ایشان در قبل و بعداز بعثت در کنار پیامبر (ص) نبود، اسلام به پیشرفت نمی رسید.

آیت الله علما در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بمباران مواضع امریکا در روزهای اخیر و کشته شدن شمار زیادی از نیروهای امریکایی افزود: در این حادثه موضع گیری رییس جمهور این کشور در قبال این اتفاق که گفته است امریکا با ایران جنگ ندارد نشان دهنده قدرت ایران و اسلام در منطقه است.

وی همچنین با گرامیداشت ۱۲ فروردین ماه روز جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: ۱۲ فروردین، عید اسلام و مسلمین است زیرا در این روز اسلام خودش را در جهان نشان داده و موجبات عزت ، استقلال و رشد همه جانبه اسلام شد.

آیت الله علما همچنین با بیان اهمیت ماه مبارک رمضان گفت: ماه مبارک رمضان یکی از ارکان مهم اسلام به شمار می رود که به عنوان ماه بندگی و انجام عبادت خالصانه خداوند یگانه فرصت مناسبی برای بهره گیری از برکات و رحمات الهی است.

وی نتیجه روزه داری را حرکت بسوی تقوا دانست و یادآور شد: خداوند متعال در این ماه مبارک میزبان انسان‌های خداجو است و نباید از این فرصت ارزشمند به سادگی گذر کرده و از آن به عنوان فرصتی برای جدایی از مادیات و فرصتی برای پیوند مجدد دل ها با خداوند متعال نهایت استفاده را کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار