سوژه مستند «قهرمانان معمولی» در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

باید نگاه تبلیغاتی به کارآفرینی از بین برود

سریرپور، سوژه مستند «قهرمانان معمولی» و کارآفرین حوزه مشاغل خانگی گفت: مسئولان باید کارآفرینان را هنگام تخصیص منابع یاد کنند و نگاه تبلیغاتی و تشریفاتی به کارآفرینی از بین برود.
کد خبر: ۵۸۳۳۳۱
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸ - 15April 2023

باید نگاه تبلیغاتی به کارآفرینی از بین برودبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس ـ ولی منصوریان؛ «سریردخت» عنوان یکی از قسمت‌های مجموعه مستند «قهرمانان معمولی» است که داستان زندگی فاطمه سریرپور، کارآفرین یکی از روستاهای استان فارس و کسب و کار هنری‌اش را روایت کرد.

پخش این قسمت بهانه‌ای شد تا با فاطمه سریرپور گفت‌وگویی داشته باشیم که در ادامه می‌خوانید؛

سریرپور ابتدا با اشاره به نقطه آشنایی عوامل «قهرمانان معمولی» با خود اظهار داشت: من جزو ده بانوی برتر کارآفرین استان فارس هستم و به همین دلیل با تمامی ادارات و ارگان‌ها تعامل و همکاری دارم. من را مسئول وقت اشتغال قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان فارس، حسین کاووسی اکبرپور، به آژانس عکس سو معرفی کردند. زهرا استادزاده به منزل ما آمد و در یک هفته‌ای که مهمان ما بود، از زندگی من یک مجموعه عکس مستند تهیه کرد. فکر می‌کنم وقتی بچه‌های آژانس عکس سو، دیدند من از جنس مردم هستم، به روستاها و مناطق عشایرنشین می‌روم، و دوست دارم ابتدا هنرمندان روستاها و عشایر پیشرفت کنند، ماندند و مستند زندگی من را تهیه کردند.

سوژه مستند «قهرمانان معمولی» در پاسخ به این پرسش که به تصویر کشیدن و نمایش فعالیت زنان و مردان غیرپایتخت‌نشین در رسانه ملی تا چه اندازه می‌تواند تاثیرگذار باشد، بیان کرد: قطعا موجب فرهنگسازی است. اینکه مردم ببینند یک فرد روستایی در زادگاهش با دست خالی و با شناسایی داشته‌های فرهنگی و هنرهای بومی منطقه به سمت اشتغال‌زایی و درآمدزایی حرکت می‌کند، باعث می‌شود این توانایی را در خودشان احساس کنند و برای شروع کار و آبادانی محل زندگی خودشان کمر همت ببندند.

این کارآفرین برتر حوزه مشاغل خانگی مطرح کرد: حدود ده سال پیش این کار را شروع کردم. اصلی‌ترین دلیل ادامه این مسیر برای من کمک به مادرم بود؛ و فکر می‌کنم چون نیت داشتم به مادرم خدمت کنم، بهترین پاداش‌ها نصیبم شد. خدا به کار و زندگی‌ام برکت داد و باعث شد در این کسب‌ و کار سفره‌ای برای بیش از هزار نفر باز شود. از دیدن کسب و کار دوستانی که به فعال‌ شدن‌شان کمک کرده‌ام، لذت می‌برم؛ آنها با سفارشاتی که در نمایشگاه‌ها و فضای مجازی می‌گیرند، توانسته‌اند کارگاه خانگی راه بیاندازند و با استفاده از ظرفیت خانواده و اطرافیان موجب بهره‌وری زندگی روستایی و بی‌آلایش خود باشند.

سریرپور یادآور شد: آرزو دارم این چرخه ادامه داشته باشد و دوستان هنرمندم در پیمودن این راه مداومت داشته باشند، در کارشان رشد کنند، صاحب برند و تولیدکننده ارزش افزوده باشند و سفره‌ای نیز برای بهره‌مندی دیگران باز کنند تا زندگی مردم پُربرکت شود.

باید نگاه تبلیغاتی به کارآفرینی از بین برود

وی تاکید کرد: من معتقدم مسئولان باید کارآفرینان را هنگام تخصیص منابع، یاد کنند و نگاه تبلیغاتی و تشریفاتی به کارآفرینی از بین برود. با همت و پشتکار کارآفرین و همت مسئولان است که می‌شود شرایط سخت و موانع را کنار زد و به موفقیتی رسید که باعث بالندگی و شکوفایی کشور شود.

این کارآفرین در پایان خاظرنشان کرد: همانطور که دانه برای رشد و شکوفایی به نور احتیاج دارد، هر یک از ما برای دستیابی به یک زندگی شگفت‌انگیز به امید احتیاج داریم. به یاد دارم هر موقع کار اشتباهی انجام می‌دادم، پدرم می‌گفت «من فکر کردم فاطمه بهترین دختر دنیاست!» برای اینکه تصویر مخدوش خودم را در ذهن پدرم جبران کنم، سعی می‌کردم همیشه بهترین خودم باشم. با اینکه سال‌هاست پدرم از دنیا رفته‌ ولی سخن و کلامش در من زندگی می‌کند و به من امید می‌دهد.

باید نگاه تبلیغاتی به کارآفرینی از بین برود

«قهرمانان معمولی»، محصول مرکز مستند سوره به مجری طرحی آژانس مستند سو، به کارگردانی مجتبی حیدری، مهدی رشوند و زهرا استادزاده روایتی مستند از زندگی افرادی‌ست که نقش خود را در بهبود وضعیت جامعه پیدا کرده‌اند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار