مدیرکل آموزش و پرورش مازندران:

نمایشگاه‌های کتاب و محصولات فرهنگی به صورت فصلی در مازندران برگزار می‌شود

»کمالی» از برگزاری نمایشگاه‌های کتاب و محصولات فرهنگی به صورت فصلی در مازندران خبر داد.
کد خبر: ۵۸۴۳۵۴
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵ - 19April 2023

نمایشگاه‌های کتاب و محصولات فرهنگی به صورت فصلی در مازندران برگزار می‌شودبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، «حسین کمالی» مدیرکل آموزش و پرورش مازندران امروز در آیین تجلیل از ناشران و فعالان حوزه چاپ و نشر استان اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه کتاب یک ضرورت اجتناب ناپذیر بوده و با توجه به احساس نیازی که وجود دارد پیشنهاد می‌کنم نمایشگاه به صورت فصلی در استان برگزار شود.

کمالی خاطرنشان کرد: برنامه‌های فرهنگی از این دست یکی از نیاز‌های روز استان بوده و به نظرم باید برنامه‌ریزی کرد که برگزاری نمایشگاه‌ها به صورت فصلی نه تنها در مرکز استان بلکه در همه شهرستان‌ها پیگیری شود.

وی اظهار کرد: ترویج فرهنگ کتابخوانی جز دستورات دینی بوده و در فرهنگ اسلامی نسبت به این موضوع تاکید شده است.

کمالی ادامه داد: آموزش و پرورش به عنوان نهاد متولی آموزش کشور، رسالت بسیار بزرگی برعهده دارد و توسعه فعالیت کتاب و افزایش نرخ مطالعه یکی از آروز‌های ما است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، خاطرنشان کرد: با توجه به بازدیدی که از نمایشگاه داشتم مورد استقبال دانش آموزان قرار گرفته و این اقدام بسیار قابل تحسین است. اغلب دانش آموزانی که در نمایشگاه کتاب حضور یافتند نسبت به خرید کتاب اقدام کردند.

کمالی افزود: برای توسعه کتابخوانی نیاز به فرهنگ سازی است و از طرفی برنامه‌ریزی لازم باید انجام شود که از ظرفیت استان در این بخش هم استفاده بهینه شود.

وی با اشاره به اینکه در جشنواره کتابخوانی دانائی و توانایی ۱۴ نفر از استان مازندران حضور پیدا کردند که هر ۱۴ نفر در کشور موفق به کسب رتبه شدند، متذکر شد: مازندران در بخش کتاب جایگاه مناسبی دارد و نباید به این رتبه‌ها راضی باشیم و باید نرخ استفاده از کتاب را افزایش دهیم.

در پایان این مراسم از ۲۱ فعال حوزه چاپ و نشر با اهدای هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار