در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

روایت «متاهیئات» از واقعه عاشورا به‌اندازه یک روضه‌ تاثیرگذار بود

یک مخاطب نمایشگاه قرآن کریم پس از دیدن تصاویر واقعیت‌مجازی بخش «متاهیئات» با اشاره به اثرگذاری این بخش، گفت: «متاهئیات» به‌نظرم برای مخاطب تاثیرگذار بوده است و شاید من یک سالی است که به‌اندازه همین یک کلیپ از روضه‌ها استفاده نکرد بودم پس این فعالیت‌ها می‌تواند در مسائل و موضوعات دینی اثرگذار باشد.
کد خبر: ۵۸۴۶۹۳
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۹ - 22April 2023

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، متاهیئت یکی از بخش‌های جذاب غرفه‌ نوجوان سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم بود که با عنوان «دهه هشتادی‌ها» هر شب در ایام ماه مبارک رمضان به بیش از یک‌هزار مخاطب و علاقه‌مند ارائه خدمات می‌داد. در این غرفه تعدادی از عینک‌های vr و واقعیت مجازی‌ که قابلیت پخش تصاویر ۳۶۰درجه‌ را دارند تدارک دیده شده بود و سه ویدئو که شامل بُرشی از ظهر عاشورا، وداع حضرت زینب (س) با امام حسین (ع) و علقمه (داستان حضرت عباس‌ علیه‌السلام) است را نمایش می‌داد.

«بتول خلیل‌زاده» ۲۲ ساله که برای اولین‌بار به نمایشگاه قرآن آمده بود، یکی از مخاطبین متاهیئت شد که پس از تماشای صحنه‌هایی از واقعه عاشورا در این غرفه با جمله «صلی‌الله علیک یا اباعبدالله الحسین» درحالی که منقلب شده بود، اظهار داشت: فقط اینکه ما اکنون با دیدن این تصاویر چنین حالی پیدا می‌کنیم درحالی که می‌دانیم واقعیت نیست و مجازی است، حضرت زینب (س) و فرزندان امام حسین (ع) چگونه تحملی داشته‌اند که با چنین اتفاقاتی روبرو شده‌اند. 

وی گفت: در متاهیئات صحنه‌های عجیبی از واقعه عاشورا را برای اولین‌بار به‌صورت تصویر مجازی تماشا کردم که توان و تحمل دیدن آن را نداشتم و فقط دوست داشتم زانو بزنم و گریه کنم.

روایت «متاهیئات» از واقعه عاشورا به‌اندازه روضه‌ برایم تاثیرگذار بود

این مخاطب نمایشگاه قرآن کریم در پاسخ به اینکه متاهیئات چه اهدافی را در این غرفه دنبال کرده است و آیا در این مسیر موفق بوده است، گفت: به‌نظر ملموس کردن و قابل فهم شدن آن‌چیزی که تاکنون از واقعه عاشورا شنیده‌ایم هدف متاهیئات بوده است و هرچند این تصاویر با واقعیت بسیار فاصله دارند اما برای مخاطب تاثیرگذار است. 

خلیل‌زاده ادامه داد: برنامه‌ای که برگزار شد کار قشنگی بود و من حس خیلی خوبی پیدا کردیم چون شرایط لازم را به‌عنوان یک مخاطب در نمایشگاه قرآن پیدا کرده بودم؛ البته به‌خاطر حجم صداهایی که در نمایشگاه وجود دارد به‌سختی متوجه صدای موجود در داستان می‌شدم و اگر این صداها مدیریت می‌شد حتماً اتفاق ویژه‌ای بود. بخش «متاهئیات» به‌نظرم برای مخاطب تاثیرگذار بوده است و شاید من یک سالی است که به‌اندازه همین یک کلیپ از روضه‌ها استفاده نکرده بودم پس این فعالیت‌ها می‌تواند در مسائل و موضوعات دینی اثرگذار باشد. 

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار