«انسیه شاه‌حسینی» در گفت‌وگو با دفاع پرس از اهواز؛

دفاع مقدس معدنی است که تمام و کمال کشف نشده است

کارگردان فیلم دست ناپیدا گفت: واقعا دفاع مقدس معدنی است که تمام و کمال کشف نشده و ما هرچه درباره آن حرف بزنیم، باز هم حرف‌های تازه ای برای بیان هست.
کد خبر: ۵۸۸۴۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷ - 11May 2023

دفاع مقدس معدنی است که تمام و کمال کشف نشده است«انسیه شاه‌حسینی» کارگردان سینما و داور جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «رسام» در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در اهواز در خصوص پیش تولید فیلم سینمایی «دست‌ ناپیدا» اظهار داشت: «دست ناپیدا» اثری متفاوت از دوران دفاع مقدس است که در خوزستان، پایتخت حماسه و ایثار فیلمبرداری می‌شود. باتوجه به تجربه‌ای که در کارهای گذشته دارم، قصد دارم بیشتر بازیگران را از هنرمندان بومی و اهالی منطقه انتخاب کنم.

وی در ادامه گفت:مردم خوزستان به واسطه تجربه فضای جبهه و جنگ، ارتباط حسی و عاطفی بیشتر و بهتری با قصه برقرار می‌کنند البته درکنار این بازیگران احتمالا از چند بازیگر حرفه‌ای نیز دعوت خواهیم کرد تا در این پروژه کنار ما باشند.

شاه حسینی افزود: فیلم «دست ناپیدا» کاملا قصه محور است و فیلمنامه حرف خود را می‌زند و قطعا تمام عوامل و بازیگران در خدمت قصه خواهند بود و آن بازیگران حرفه‌ای هم که عرض کردم صرفا به خاطر توانایی و حرفه‌ای بودن‌شان و به اقتضای نقش و داستان انتخاب می‌شوند و به هیچ وجه به دنبال چهره مشهور نیستم.

کارگردان «شب بخیر فرمانده» بیان کرد: داستان «دست ناپیدا» از سال ۱۳۶۰ و همان اوایل جنگ آغاز می‌شود. واقعا دفاع مقدس معدنی است که تمام و کمال کشف نشده است و هرچه درباره آن حرف بزنیم، باز هم حرف‌های تازه‌ای برای بیان هست به شرطی که بتوانیم به گونه ای این حماسه‌ها را خلق کنیم و بسازیم که مخاطب نسل امروز بتواند با آن ارتباط بگیرد.

شاه حسینی گفت: قصد داشتم از چند پیش فیلم «دست ناپیدا» را کلید بزنم که به دلیل مشکلات مالی این اتفاق نیفتاد و حالا با سرعت و تلاش بیشتری کارها را پیش می‌بریم تا به امیدخدا بتوانیم به جشنواره فجر برسیم. 

وی بیان کرد: همت و همراهی مسئولین استان خوزستان در این چند روز باعث دلگرمی بیشتر ما شد و امیدواریم با تدابیر استاندار خوزستان، سردار مرادحاجتی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و دیگر دستگاه‌ها و ظرفیت‌های موجود در پایتخت دفاع مقدس هر چه سریعتر بتوانیم کار را آغاز کنیم.

شاه حسینی گفت: در حوزه دفاع مقدس، کارهای فاخر و خوبی ساخته شده که متاسفانه اکثر آن‌ها هم در خارج از جغرافیای خوزستان تولید شده‌ و هم عوامل آن غیر بومی بوده‌اند ولی ما قصد داریم تا در این اثر از همه ظرفیت‌های بکر طبیعی و انسانی این استان که مشهد شهدا و کربلای ایران اسلامی است بهره ببریم و یقین داریم که این روند بر کیفیت و تاثیرگذاری کار ما خواهد افزود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار