مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) خبر داد؛

برگزاری جشنواره شعر فارسی در افغانستان/ اهدای «نشان ارادت» در جشنواره تئاتر رضوی

سعیدی‌زاده با اعلام خبر برگزاری جشنواره شعر فارسی در افغانستان گفت: از طرف دیگر در جشنواره امسال تندیس «نشان ارادت» را داریم که در شب میلاد امام رضا (ع) رونمایی شده و به ۸۰ نفر این تندیس اهداء می‌شود.
کد خبر: ۵۸۸۹۷۴
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸ - 14May 2023

برگزاری جشنواره شعر فارسی در افغانستان/ اهدای «نشان ارادت» در جشنواره تئاتر رضویبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر  دفاع‌پرس، «مرتضی سعیدی زاده» مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) در نشست خبری شانزدهمین دوره جشنواره «تئاتر رضوی» اظهار داشت: بیستمین جشنواره امام رضا (ع) امسال در ۱۶ استان کشور از آذرماه شروع شده است. اختتامیه‌ها از ۱۳ آذر شروع شده و ۱۲ اختتامیه تا امروز برگزار شده و ۴ اختتامیه دیگر بعد از میلاد امام رضا (ع) تا شهریورماه برگزار می‌شود.

سعیدی زاده افزود: ما با تعامل با جریان‌های هنری و رسانه‌ای کشور کارگاه‌های آموزشی را تجربه کردیم که هدف آن ارتقاء، توانمندسازی و رشد بوده است.

مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) ادامه داد: کارگاه کتیبه در شهر مشهد به عنوان اولین کارگاه کتیبه و پرچم رضوی برگزار شد که ۱۰۰ هنرمند در آن حضور داشتند. این کتیبه‌ها در صحن‌های حرم امام رضا (ع) نمایش داده می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه شعر، شب گذشته یک مراسم اختتامیه در کرمان برگزار کردیم. ضمن اینکه در ۴ استان قم، مازندران، یزد و کرمان نیز کارگاه‌های شعر برگزار شد، همچنین یک مراسم اختتامیه جشنواره شعر فارسی در افغانستان برگزار می‌کنیم.

سعیدی زاده اضافه کرد: در این جشنواره در حوزه کودک و نوجوان و تاتر خیابانی اختتانیه را برگزار کردیم. امیدواریم تله تئاتر‌های خوبی را در مهرماه آن‌ها را تولید کنیم. ضمن اینکه ۳ کتاب شعر رضوی، شعر ترکی و شعر عربی را در مهرماه رونمایی خواهیم کرد.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) عنوان کرد: کتاب شعر کودک و نوجوان امروز در همدان رونمایی می‌شود. از طرف دیگر در جشنواره امسال تندیس «نشان ارادت» را داریم که در شب میلاد امام رضا (ع) رونمایی شده و به ۸۰ نفر این تندیس اهداء می‌شود.

وی در پایان صحبت‌های خود تصریح کرد: در مجموع امسال تعداد ۱۰ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

انتهای پیام/ 134

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار