نماینده ولی فقیه در استان قزوین: با بدحجابی که در پی اشاعه فحشا نیست «با احترام» و «دلسوزانه» رفتار شود

آیت‌الله عابدینی در دیدار جمعی از فعالان حوزه عفاف و حجاب گفت: با بدحجابی که در پی اشاعه فحشا نیست «با احترام» و «دلسوزانه» رفتار شود.
کد خبر: ۵۹۶۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۲ - 13June 2023

به گزارش دفاع‌پرس از قزوین، آیت‌الله «عبدالکریم عابدینی» نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، در دیدار جمعی از فعالان امر به معروف و نهی از منکر در حوزه عفاف و حجاب که با حضور «علی شعبانی» رئیس کل دادگستری استان برگزار شد، اظهار داشت: خداوند در آیه ۱۰۳ سوره مبارکه آل‌عمران می‌فرماید «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا»، امروز خیلی از گروه‌ها دست به دست هم داده‌اند و در حوزه عفاف و حجاب فعالیت می‌کنند، همین که موفق شده‌اند بخاطر همین انسجام است، اگر با یکدیگر کار نداشته باشید و هر کدام کار خودتان را بکنید، این‌ها کار را خراب می‌کند، اینکه شما در کنار هم باشید و اعتصام به حبل‌الله اتفاق بیفتد موفق خواهید شد.

آیت‌الله عابدینی تأکید کرد: فعالیت‌های شما جزو دستورات خداست، سند آن سوره آل‌عمران است که خداوند در آیه ۱۰۴ این سوره می‌فرماید «وَلْتَکُنْ مِنْکُمْ أُمَّةٌ یَدْعُونَ إِلَى الْخَیْرِ وَیَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَیَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَأُولَئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ»، یعنی (باید از میان شما گروهى مردم را به نیکى دعوت کنند و به کار شایسته وادارند و از زشتى بازدارند و آنان همان رستگارانند).

وی یادآور شد: در واقعیت‌های جامعه آن موقعی امامت محقق می‌شود که امت پشت سر آن باشد، در غیر این صورت حتی اگر این امام، امیرالمؤمنین (ع) هم باشد خانه‌نشین می‌شود، شما باید کاری کنید در تمام استان در هر منطقه‌ای امام جماعت، امام آن منطقه باشد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: در هر شهرستانی امام جمعه شهرستان باید پرچمداری کند و همه هم باید پشت سر او حرکت کنند تا به نتیجه برسند، آیه ۱۰۴ سوره آل‌عمران همین مسئله را به ما می‌گوید، امام و امت با هم معنا می‌شوند، اگر همه آدم‌های کره زمین جمع شوند امت نمی‌شوند، مگر اینکه امام داشته باشند، هر کسی امامتش آن موقعی معنا پیدا می‌کند که امت پشت سرش باشند.

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: ترکیب امام و امت معجزه‌آساست، انقلاب اسلامی ما با همین ترکیب پیروز شد و اکنون سرافراز و سربلند در جهان در عرصه‌های مختلف اعم از علمی، تکنولوژی، دفاعی، امنیتی و سیاسی می‌درخشد، این‌ها همه به خاطر این است که با امام حرکت می‌کنیم، این موضوع باید در تمام حرکات و سکنات ما دیده شود.

وی بیان کرد: خداوند در این آیه فرموده وقتی امت شدید باید سه کار جدی انجام دهید، باید همیشه دعوت‌کننده خیر باشید، امر به معروف و نهی از منکر کنید و بدانید که در مقابل شما کسانی هستند که مطابق آیه ۶۷ سوره توبه منافق و پراکنده هستند، خداوند در این آیه می‌فرماید «مردان و زنان دو چهره همانند یکدیگرند به کار ناپسند وامى‌دارند و از کار پسندیده باز مى‌دارند و دست‌هاى خود را از انفاق فرو مى‌‏بندند خدا را فراموش کردند پس خدا هم فراموششان کرد در حقیقت این منافقانند که فاسقند».

وی تصریح کرد: خداوند به مؤمنین می‌فرماید اگر دلتان برای هم نسوزد و آبرویتان را پای همدیگر نگذارید تبدیل به منافق می‌شوید. قرآن یک دو قطبی درست می‌کند و در آیه ۱۹ سوره نور می‌فرماید کسانى که دوست دارند که زشتکارى در میان آنان که ایمان آورده‏‌اند شیوع پیدا کند براى آنان در دنیا و آخرت عذابى پر درد خواهد بود و خداست مى‌داند و شما نمی‌دانید.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه باید با بدحجابی که در پی اشاعه فحشا نیست «با احترام» و «دلسوزانه» رفتار شود، یادآور شد: در حقیقت خدا در این آیه می‌خواهد به ما بگوید آن خانمی که حجابش مناسب نیست، آیا واقعاً قصدش این است که فحشا انتشار بدهد؟ یعنی آیا دوستدار فحشا و فساد است؟ یا اینکه نمی‌داند و نمی‌فهمد؟ آن کسانی که از روی ناآگاهی و یا مسائل خانوادگی بدحجاب و بی‌حجاب هستند باید با آن‌ها رفتار با احترام و دلسوزانه داشت، به آن‌ها تذکر داد، آن‌ها را برای تغییر رفتار تشویق کرد و به آن‌ها احترام گذاشت، باید این قبیل افراد را با احترام به راه حجاب دعوت کرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: آن‌هایی که برای مثال از خودشان فیلم می‌گیرند و با بی‌حیایی این فیلم‌ها را انتشار می‌دهند، این‌ها همان «یُحِبُّونَ أَنْ تَشِیعَ الْفَاحِشَةُ» هستند که قانون باید محکم با آن‌ها برخورد کند و مجازات شوند، اما آن‌ها که نمی‌فهمند احتیاج به محبت دارند و باید جذبشان کرد، باید بدانیم که اکثریت جزو همین دسته دوم هستند و این را در فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی هم دیدیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار