وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جمع خبرنگاران:

همکاری ایران و ونزوئلا در حوزه دفاعی/ تجهیزات نیروهای مسلح به سامانه‌های جدید مجهز می‌شوند

امیر سرتیپ «آشتیانی» با اشاره به جایگاه خوب ایران در زمینه فناوری ساخت هواپیما گفت: سعی می‌کنیم همه تجهیزات نیروهای مسلح، به سامانه‌های جدید و به‌روز مجهز شوند.
کد خبر: ۶۰۱۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱ - 05July 2023

امیر سرتیپ آشتیانیبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «محمدرضا آشتیانی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیأت دولت، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما در زمینه فناوری ساخت هواپیما در جایگاه بسیار خوبی هستیم.

امیر آشتیانی افزود: اگر به هواپیمای شکاری یا تجاری احساس نیاز شود، حتماً تا آنجایی که خودمان بتوانیم تولید کنیم، کار را دنبال می‌کنیم؛ البته اگر لازم باشد که خریدی صورت بگیرد، آن هم ضوابط و شرایطی دارد که پیگیری می‌شود.

وزیر دفاع در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا قرارداد‌های تسلیحاتی در سفر رئیس‌جمهور به ونزوئلا منعقد شده یا خیر، گفت: ما با همه کشور‌هایی که در مسیر مقاومت قرار داشته و به دنبال ثبات و صلح جهانی هستند در همه زمینه‌ها چه اقتصادی، چه سیاسی و چه نظامی همکاری داریم.

وی ادامه داد: به هر حال قرارداد‌های نظامی حتماً باید در یک چارچوب خاص منعقد شود. ما با همه کشور‌ها و نه یک کشور خاص که در مسیر صلح و ثبات جهانی قدم برمی‌دارند، همکاری داریم.

امیر آشتیانی در پاسخ به این سوال که آیا ناوشکن دماوند ۲ به موشک‌های هایپرسونیک مجهز شده است، بیان کرد: سعی می‌کنیم همه تجهیزات نیروهای مسلح، به سامانه‌های جدید و به‌روز مجهز شوند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در رابطه با زمان رونمایی این ناوشکن هم اعلام کرد که در آینده در این‌خصوص اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار