در فرهنگسرای خاوران؛

یادواره شهید «غلامرضا آزادی» برگزار می‌شود

سی و ششمین سالگرد شهادت فرمانده شهید «غلامرضا آزادی» فردا (چهارشنبه) در فرهنگسرای خاوران برگزار می‎‌شود.
کد خبر: ۶۰۲۸۸۳
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱ - 11July 2023

یادواره فرمانده گمنام «غلامرضا آزادی» برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سی و ششمین سالگرد شهادت سردار پاسدار «غلامرضا آزادی» معاون عملیاتی قرارگاه قدس و از فرماندهان دوران دفاع مقدس با حضور همرزمان و دلاوران عرصه جهاد و شهادت به‌ویژه خانواده شهدا و پیشکسوتان این عرصه برگزار می‌شود.

این مراسم فردا (چهارشنبه) از ساعت ۱۷ در فرهنگسرای خاوران برگزار خواهد شد.

شهید غلامرضا آزادی با آغاز جنگ تحمیلی از سرزمین‌های تفت دیده سوسنگرد و خرمشهر تا قلل صعب العبور و برفگیر کردستان با مسئولیت‌های مختلف به دفاع از آرمان‌های مقدس پرداخت. در خرداد ۱۳۶۰ در یکی از خیابان‌های تهران، هنگام مراجعت از جبهه به وسیله تیغ موکت بری مورد حمله منافقین تروریست قرار گرفت.

سپس به کردستان عزیمت کرد و در مسئولیت معاونت عملیات قرارگاه حمزه سیدالشهداء (ع) به همراه شهید محمد بروجردی نقش موثری را در ممانعت از جداسازی این بخش از میهن مان توسط ضدانقلاب وابسته به استکبار ایفا نمود. سپس به خوزستان بازگشت و در جبهه‌های هویزه و سوسنگرد مشغول خدمت گردید. اواخر سال ۱۳۶۲ در عملیات خیبر، عهده دار مسئولیت طرح و عملیات قرارگاه عملیاتی حنین شد. در سال ۱۳۶۳ به عنوان معاون طرح و عملیات قرارگاه کربلا در عملیات عاشورا و بدر حضور داشت و پس از آن با همین مسئولیت در قرارگاه قدس در صحنه نبرد‌های عظیمی مانند والفجر۸، کربلای۱، کربلای۴، کربلای ۵ و کربلای ۸ نقش تعیین کننده داشت تا اینکه در تیر ماه ۱۳۶۶ پس از سال‌ها جهاد و فداکاری در عملیات نصر ۴ مزد مجاهدت خود را از ایزد منان گرفت و به درجه رفیع شهادت رسید.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار