رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

مصون ماندن ارتش جمهوری اسلامی از فتنه‌ها به دلیل پیوند با قرآن/ ارتش مقابل فتنه‌ها ایستاد

حجت‌الاسلام محمدحسنی با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران قرآنی و نورانی است، گفت: برخی در کنار فتنه‌ها ایستادند، اما ارتش مقابل فتنه‌ها بود؛ زیرا ارتش ما قرآنی است.
کد خبر: ۶۰۴۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷ - 19July 2023

مصون ماندن ارتش جمهوری اسلامی از فتنه‌ها به دلیل پیوند با قرآن/ ارتش مقابل فتنه‌ها ایستادبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی در اختتامیه جشنواره قرآنی تنویر که صبح امروز (چهارشنبه) در ستاد نیروی هوایی ارتش برگزار شد، با بیان اینکه راه قرآنی تنویر باید تداوم داشته باشد، اظهار داشت: قرآن سفره گسترده الهی است و وقتی انسان کنار قرآن می‌نشیند، در واقع کنار سفره الهی نشسته است.

حجت‌الاسلام محمدحسنی قرآن را حیات حقیقی دانست و افزود: قرآن موجب نورانیت می‌شود؛ ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز قرآنی و نورانی است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش سپس درباره فعالیت‌های قرآنی نیروی هوایی ارتش گفت: این نیرو مشارکت چشمگیر و حداکثری در برنامه‌های قرآنی دارد و یکی از ویژگی‌های نیروی هوایی مصون بودن از فتنه‌ها در ادوار مختلف است.

وی با بیان اینکه امروز ارتشیان از فتنه‌ها در امان هستند؛ چرا که با قرآن پیوند خورده‌اند، گفت: برخی در کنار فتنه‌ها ایستادند، اما ارتش مقابل فتنه‌ها بود؛ زیرا ارتش ما قرآنی است. ارتش به دلیل پیوند با قرآن از فتنه‌ها در امان مانده است و هر فردی که با قرآن پیوند بخورد، از فتنه‌ها در امان می‌ماند.

حجت‌الاسلام محمدحسنی به فتنه‌ها در زمان‌های مختلف اشاره و عنوان کرد: در آخرالزمان با فتنه‌های زیادی روبه‌رو می‌شویم و برای حفظ خود از فتنه‌ها باید با قرآن مأنوس باشیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به تأثیرات شگفت‌انگیز انس با قرآن بیان کرد: اینکه افراد در برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی موفق می‌شوند، به خاطر کششی است که از سمت خدا و قرآن متوجه آن‌ها بوده است.

وی درخصوص اهمیت قرآن در فرهنگ عاشورایی گفت: امام حسین (ع) در روز عاشورا در کنار هر پیکر شهیدی که قرار می‌گرفتند قرآن و آیه شریفه «إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ» را قرائت می‌کردند؛ اما تنها در یک جا این آیه را دو بار قرائت کردند و آن زمانی بود که در کنار پیکر مطهر و نورانی حضرت علی اکبر (ع) قرار گرفتند و این پیکر را به خیمه‌گاه انتقال دادند و در آنجا نیز بار دیگر این آیه را قرائت کردند تا حضرت سکینه (ع) آرامش پیدا کنند.

حجت‌الاسلام محمدحسنی با بیان اینکه نماز عاشقانه معراج مؤمن است، اظهار داشت: یک عزادار اباعبدالله حسین (ع) باید عاشق نماز باشد و آن را عاشقانه به جای آورد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش راه رسیدن به اعتدال را تمسک به قرآن دانست و خاطرنشان کرد: قرآن مسیر رسیدن به آرامش است و باید برای قرآن و در خدمت قرآن باشیم.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار