در آیین معارفه رییس دادگستری خراسان رضوی مطرح شد؛

معاون اول قوه قضائیه: پلیس مقتدرانه و براساس قانون با بدحجابی برخورد کند

حجت‌الاسلام مصدق گفت: پلیس باید مقتدرانه و براساس قانون به وظیفه خود در قبال برخورد با بی حجابی و بدحجابی، عمل کند بر همین اساس قوه قضاییه از پلیس مقتدر که براساس قوانین عمل کند، حمایت می‌کند.
کد خبر: ۶۰۵۱۷۴
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹ - 22July 2023

معاون اول قوه قضائیه: پلیس مقتدرانه و براساس قانون به وظیفه خود در قبال برخورد با بی حجابی و بدحجابی عمل کندبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام «محمد مصدق» معاون اول قوه قضائیه در آیین تودیع و معارفه رییس دادگستری خراسان رضوی در مشهد طی سخنانی اظهار داشت: هدف قوه قضائیه، اجرای عدالت، احقاق‌حق و رضایت مردم است. این اهداف با آمار عملکرد محقق نمی‌شود و مردم باید اجرای عدالت را احساس کرده و طعم امنیت را بچشند.

وی یکی از راهبرد‌های قوه قضاییه در دوره تحول و تعالی را برنامه محوری دانست و افزود: در این دوره قوه قضاییه نباید هیجانی عمل کند و همه برنامه‌های آن به سه صورت کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت، تدوین شده است.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه برنامه‌های دستگاه قضایی براساس اسناد بالاستی تدوین شده است و به آن، بر همین مبنا عمل می‌شود، در ادامه یادآور شد: اسناد بالادستی قوه قضاییه که اسناد دستگاه قضایی براساس آن‌ها تدوین شده، عبارت است از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، سیاست‌های کلی قضایی ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی، موارد مندرج در حکم رئیس قوه قضاییه توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی، بیانات سال گذشته رهبر انقلاب در دیدار با مسئولان قضایی و سیاست‌های کلی برنامه هفتم و سند تحول قضایی.

مصدق با بیان اینکه برنامه‌های این قوه، امروز از برنامه‌محوری به سمت هدف‌محوری حرکت کرده در بخش دیگری از صحبت‌های خود تأکید کرد: این در حالی است که تا سال گذشته برنامه‌های دستگاه قضا، ماموریتی بود، یعنی دادگستری‌های سراسر کشور وظیفه داشتند به تعداد خاصی پرونده رسیدگی و آن‌ها را مختومه کنند؛ اما احساس کردیم این موارد کافی نیست و برنامه‌ها باید هدف‌محور باشند و اهداف دستگاه قضایی، ایجاد رضایت مردم، اجرای عدالت و احقاق حق است.

وی با اشاره به اینکه سال ۱۴۰۱، سال مهمی برای قوه قضاییه بود، افزود: در سال گذشته نوع چالش‌هایی که قوه قضاییه به ویژه در حوزه اجتماعی و امنیتی با آن مواجه بود، در مقایسه باچهار دهه گذشته، بی نظیر بود. دشمنان جمهوری اسلامی برای تضعیف کشور ایران، برنامه‌های دقیق و مخربی را برای سال گذشته در نظر داشتند که فوت مهسا امینی بهانه‌ای شد که حدود دو ماه زودتر به فعالیت‌های خرابکارنه خود دست بزنند.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به هجمه‌ها علیه قوه قضائیه در خصوص لایحه حجاب، اظهار داشت: آنچه که این قوه تحت لایحه حجاب، تنظیم کرده است، بخشی از این لایحه بوده و در حال حاضر این لایحه در مجلس شورای اسلامی در سه کمسیون تخصصی در دست بررسی است و در صورت به نتیجه رسیدن، به صورت علنی در باره آن بحث خواهد شد.

مصدق در پایان صحبت خود تاکید  کرد: پلیس باید مقتدرانه و براساس قانون به وظیفه خود در قبال برخورد با بی حجابی و بدحجابی، عمل کند بر همین اساس قوه قضاییه از پلیس مقتدر که براساس قوانین عمل کند، حمایت می‌کند.

در پایان این مراسم از زحمات «غلامعلی صادقی» رئیس‌کل پیشین دادگستری خراسان رضوی تجلیل و حکم ریاست حجت‌الاسلام «حمزه خلیلی» به‌عنوان رئیس‌کل جدید دادگستری و ریاست شعبه اول دادگاه تجدیدنظر این استان، ابلاغ شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار