اختتامیه هوای نو برگزار شد؛

حجت‌الاسلام قمی: تمام فتوحات فرهنگی بزرگ توسط مردم و هیئت‌ها انجام شده است

رئیس‌سازمان تبلیغات با بیان اینکه زمانی که قرار است هیئات‌ها کانون و پایگاه و مرکز جهاد تبیین باشند، حتمأ  هیئات‌ها خانم‌ها را جدی خواهند گرفت، گفت: تمام فتوحات فرهنگی بزرگ توسط مردم و هیئات‌ها انجام شده است.
کد خبر: ۶۰۸۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰ - 07August 2023

قمی: تمام فتوحات فرهنگی بزرگ توسط مردم و هیئات‌ها انجام شده استبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آیین اختتامیه دومین مهرواره برگزیدگان سال هیئات و تشکل‌های دینی هوای نو با حضور حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در تالار وحدت برگزار شد.

در ابتدا، حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس‌سازمان تبلیغات اسلامی گفت: علیرغم سعی و تلاش صورت گرفته اما محرم امسال با همت مردمی که زیر پرچم سیدالشهدا یک خانواده‌اند، پرشورتر و پربرکت‌تر و پررُونق‌تر و پرفایده‌تر محافل بود.

وی افزود: الحمدالله که این حیات معنوی، روحی و باطنی این جامعه، این ملت امام حسین (علیه‌السلام) در همین دهه محرم را بیشترین واکنش نسبت به اهانت به کتاب الهی را در هیأت‌ها رقم زدند‌؛ الحمدالله که بیشترین جشن‌ها و شادی‌ها توسط این هیأتی‌ها در غدیر و نیمه شعبان در خیابان‌ها صورت گرفت.

رئیس‌ سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: برترین سفرهای جمعی میلیونی را هیئاتی‌ها و امام حسینی‌ها رقم می‌زنند و بزرگترین اجتماعات را حول محبت سیدالشهدا دنبال می‌کنند.

قمی با بیان اينکه در وصف این ملت امام حسین و ملت شهادت چه باید بگوییم؟ گفت: خدا را شکر. یک‌بار دیگر خادمان هیئات عاشورایی و امام حسینی جمع شده‌ایم تا در هوای نو هیئات نفسی تازه کنیم. من وظیفه دارم که از همه هیئاتی‌‌ها بخاطر این زحمات تشکر کنم و عرض کنم هوای نو ریشه‌اش در خاک و هویت دینی این مردم دارد.

وی ادامه داد: این آیین‌ها ویژگی ملت ماست اما مختص ما نیست‌ در عراق، یمن، افغانستان، پاکستان، و دیگر کشورها حتمأ اتفاقات ویژه‌ای رخ می‌دهد که هوای نو باید در بنای دوره سوم مهرواره‌ با اضافه شدن بخش بین‌المللی به آن‌ها بپردازد.

رئيس سازمان تبلیغات اسلامی به نتایج یک نظرسنجی اشاره کرد و با بیان اینکه نزدیک ۷۰ درصد مردم ایران پیراهن مشکی سیدالشهدا را در محرم به تن می‌کنند، افزود:  ما در سازمان تبلیغات حامی و خادم هوای نو هستیم. امسال قدری بنیاد شهید و سازمان اوقاف به این رویداد کمک کرد اما با ورود بین دستگاهی مهرواره باید بین‌المللی و ذوابعاد برگزار شود.

حجت‌الاسلام قمی تصریح کرد: زمانی که قرار است هیئات‌ها کانون و پایگاه و مرکز جهاد تبیین باشند، حتمأ  هیئات‌ها خانم‌ها را جدی خواهند گرفت در جهاد تبیین سرسلسله زینب کبری (س) است و حتمأ از خانم‌ها و انتظار می‌رود در این امتحان بزرگ ورود کنند چون امتحان‌های بزرگی را پشت سرگذاشته‌اند همچنان که تمام فتوحات فرهنگی بزرگ توسط مردم و هیئات‌ها انجام شده است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار