برگزاری آئین بزرگداشت نخستین قیام خونخواهی امام حسین (ع) در زابل

آئین گرامیداشت نخستین قیام خونخواهی امام حسین (ع) مصلای المهدی (عج) شهرستان زابل برگزار شد.
کد خبر: ۶۰۹۳۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۷ - 12August 2023

برگزاری آئین بزرگداشت نخستین قیام به خونخواهی امام حسین (ع) در زابلبه گزارش دفاع‌پرس از زاهدان، آئین بزرگداشت نخستین قیام خونخواهی امام حسین (ع) توسط مردم سیستان با حضور استاندار سیستان و بلوچستان، معاون سیاسی اجتماعی استاندار، قائم مقام سازمان تبلیغات کل کشور، ائمه جمعه و دیگر فرمانداران حوزه سیستان، مدیران، فرماندهان نظامی و انتظامی در مصلی المهدی ( عج ) شهرستان زابل برگزار شد.

انقلاب اسلامی ادامه راه و مکتب حسینی است

«محمد کرمی» استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: انقلاب اسلامی ادامه راه و مکتب حسینی است و امروز شاهدیم که همه دشمنان برای دشمنی با این انقلاب جمع شدند؛ اما از اینکه این انقلاب اراده الهی است غافل‌اند.

کرمی اظهار کرد: هر صحنه‌ای از کربلا و زندگی امام حسین (ع) نشان از اوج عشق و دلدادگی به خداوند است و واقعه کربلا نیز تفسیر قرآن کریم بود.

وی افزود: امام حسین علیه‌السلام برای اجرای فرمان الهی، پیاده کردن اسلام عزیز، نجات بشریت و اجرای عدالت به میدان آمد.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: هیچ یک از ضربه‌های دشمن ذره‌ای در اراده امام حسین علیه السلام تاثیر نداشت.

وی اذعان کرد: مراسم عزای امام حسین علیه السلام با سایر مناسبت ها بسیار تفاوت است و علت آن هم وجود عشق الهی در قیام حسینی است چراکه تجلی فرمان الهی در این واقعه دیده می شود.

کرمی خاطرنشان کرد: امام حسین علیه السلام در آن شرایط سخت برای مردم قرآن تلاوت می‌کردند و راه و رسم دین مبین اسلام را یادآوری کردند.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی ادامه راه و مکتب حسینی است و امروز شاهدیم که همه دشمنان برای دشمنی با این انقلاب جمع شدند اما از اینکه این انقلاب اراده الهی است غافل‌اند.

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه مسئولیت ها گذرا هستند و باید خداوند را بر اعمال خود ناظر ببینیم، ادامه داد: امروز ما مسئولیت داریم و باید با تمام وجود کار انجام دهیم.

پرونده ثبت معنوی قیام مردم سیستان در حال تکمیل است

«علیرضا جلالزایی» مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان گفت: پرونده ثبت معنوی قیام مردم سیستان به‌عنوان نخستین خون‌خواهان امام حسین (ع) توسط کارشناسان میراث‌فرهنگی استان در حال تکمیل است.

جلالزایی بیان کرد: قیام مردم سیستان به‌عنوان نخستین خون‌خواهان امام حسین (ع) در کتب و منابع تاریخی بسیاری ذکر شده و مورخان تاریخی صحت این مسئله را تأیید کرده‌اند.

وی افزود: بحث تاریخی نخستین قیام به خون‌خواهی امام حسین (ع) توسط مردم سیستان بر اساس پژوهش‌ها و تحقیقاتی که «محمدحسین رجبی» دوانی تاریخ‌دان کشورمان در تاریخ سیستان انجام دادند منابعی را ذکر و ردپایی از این حادثه را در تاریخ عنوان می‌کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اظهار کرد: قیام مردم سیستان به خون‌خواهی امام حسین (ع) به فاصله اندکی یک تا ۲ ماه بعد از شهادت اباعبدالله الحسین (ع) در سیستان اتفاق افتاده و تاریخ به‌صورت کلی این قیام را گزارش کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار