لطیفه گودرزی در «نشان ارادت»:

همیشه قبل از شروع خبر زیر لب یازهرا(س) می‌گویم/ خیالم راحت می‌شود که تپق نمی‌زنم

گوینده خبر و مجری برنامه‌های تلویزیونی که مهمان برنامه «نشان ارادت» شبکه دو بود به نوع توسل خود به ائمه پرداخت و گفت: معمولا زمانی که می‌خواهم خبرم را شروع کنم زیرلب یا زهرا و بسم الله الرحمن الرحیم می‌گویم و بعد شروع می‌کنم. وقتی ذکر یا زهرا (س) را بر زبان می‌آورم، خیالم راحت است که هیچ اتفاقی نمی‌افتد.
کد خبر: ۶۱۴۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۳ - 04September 2023

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، لطیفه گودرزی، گوینده خبر و مجری برنامه‌های تلویزیونی که مهمان برنامه «نشان ارادت» شبکه دو بود و درباره اولین مواجهه خود با سیدالشهدا که در کودکی رقم خورده است، اظهار داشت: شکر خدا که همه در پناه حسین (ع) هستیم. همه ما حسینی به دنیا می‌آییم، پرورش پیدا می‌کنیم و بزرگ می‌شویم. امیدوارم این لیاقت را داشته باشیم که حسینی از دنیا برویم. چون به نظرم این عاقبت بخیر شدن از همه چیز مهم‌تر است.

وی افزود: طی دو سالی که خواهرزاده‌ام به دنیا آمد واقعا رقیق القلب‌تر شده‌م و حسم نسبت به شیرخواره کربلا نسبت به قبل متفاوت است. وقتی نوجوان بودم ارادت خاصی به حضرت عباس (ع) داشتم. برایم جالب بود و همیشه فکر می‌کردم اگر زمانی این سعادت نصیبم شود و به کربلا بروم اول باید به حضرت عباس (ع) عرض ارادت کنم یا به زیارت امام حسین (ع) بروم؟ این حس همچنان با من است، چون متاسفانه هنوز مشرف نشده‌ام. اما توصیه‌ام به همه مردم ایران این است؛ عشق و ارادت به ائمه اطهار را همیشه داشته باشید. حسینی به دنیا آمدن خیلی قشنگ است، اما‌ای کاش حسینی بمانیم.

همیشه قبل از شروع خبر زیر لب یازهرا(س) می‌گویم/ خیالم راحت می‌شود که تپق نمی‌زنم

این گوینده خبر درباره اینکه به کدام یک از اهل بیت بیشتر متصل است، عنوان کرد: خیلی به حضرت عباس (ع) ارادت دارم. اما این اواخر به مادر امام حسین (ع) و مادر قمر بنی هاشم (ع)، یعنی حضرت زهرا (س) و ام‌البنین (س) ارادت خاصی پیدا کردم. بسته به نوع گرفتاری‌هایم به این دو بزرگوار متوسل می‌شوم و معمولا زمانی هم که می‌خواهم خبرم را شروع کنم زیرلب یا زهرا و بسم الله الرحمن الرحیم می‌گویم و بعد شروع می‌کنم. وقتی ذکر یا زهرا (س) را بر زبان می‌آورم، خیالم راحت است که هیچ اتفاقی نمی‌افتد. چون به هرحال خبر زنده است و وقتی روبروی آنتن زنده قرار می‌گیری، اگرخبر‌ها به لحاظ سیاسی حساسیت داشته باشند ناخودآگاه نگرانی‌هایی ممکن است پس ذهن گوینده باشد که مبادا تپقی نداشته باشد که محتوای خبر تغییر کند. وقتی ذکر یا زهرا (س) را می‌گویم خودشان هوای من را دارند.

گودرزی در پاسخ به اینکه از این دو بزرگوار حاجت هم گرفته ای، توضیح داد: تقریبا هر بار صدایشان کرده ام حاجت گرفته ام. اگر کسی حاجت نمی‌گیرد به این دلیل است که کمی ته دلش مردد است، اگر چیزی بخواهی و صد در صد اسمشان را بیاوری تمام است.

او در پاسخ به اینکه فکر کنید عاشورای ۶۱ هجری است، دوست دارید کجای معرکه باشید و کجا دوست دارید کمک کنید، اظهار کرد: وقتی این سوال را پرسیدید ناخودآگاه حضرت علی اصغر (ع) جلوی چشمم آمد.‌ای کاش می‌توانستم به فریادش برسم.

همیشه قبل از شروع خبر زیر لب یازهرا(س) می‌گویم/ خیالم راحت می‌شود که تپق نمی‌زنم

گودرزی با بیان اینکه تا بحال به کربلا مشرف نشده ام، تاکید کرد: من یک امام رضایی به تمام معنا هستم. البته متاسفانه چند سالی است این توفیق از من سلب شده، اما تا چند سال پیش باید سالی سه بار به مشهد می‌رفتم و به امام رضا (ع) سر می‌زدم تا آرامش بگیرم. اگر نمی‌رفتم آرام و قرار نداشتم. البته الان هم همینطور هستم، اما از زمان کرونا نتوانستم بروم و چند سالی تاخیر افتاد. امام رضا (ع) هم این مدت نطلبیدند. امام حسین (ع) که جای خودش را دارد.

این گوینده خبر تصریح کرد: امیدوارم رفتن به کربلا برایم تبدیل به حسرت نشود. چندسالی است پیاده روی اربعین باب شده است. سال‌های قبل اینگونه نبود. چندسالی است به این شکل رسانه‌ای می‌شود و جذابیت‌های این سفرمعنوی دیده می‌شود. همیشه خیلی دلم می‌خواست که در این مسیرهم بروم، اما توفیقش نصیبم نشده است.

او درباره تلاش‌های ستاد بازسازی عتبات گفت:‌ ای کاش اگر هنری داریم این هنر جاودان و ماندگار شود. اگر علمی کسب می‌کنیم و هنری به دست می‌آوریم، ببینیم آن را در چه راهی خرج می‌کنیم. شاعر می‌گوید: قلندرانِ حقیقت به نیم جو نخرند/ قبایِ اطلس آن کس که از هنر عاریست. به این مقداری فکر کنیم که اگرهنری داریم و علمی کسب کرده ایم در چه راهی قرار است به منصه ظهور بگذاریم.‌ ای کاش این توفیق نصیب ما شود. عنایتی شود از جانب خود اهل بیت که هنرمان را در این راه مورد بهره برداری قرار بدهیم.

این مجری صدا وسیما همچنین درباره اهانت برخی به قرآن گفت: کسانی که به قرآن اهانت می‌کنند کسانی هستند که اساسا اعتقادی به خدا ندارند و خداپرست نیستند. خدا می‌گوید من شما را از یک زن و مرد خلق کردم؛ بنابراین هیچ کدام شما بردیگری برتری ندارد. این رفتار‌ها محکوم است. تک تک ما وظیفه داریم این رفتار‌ها را محکوم کنیم.

همیشه قبل از شروع خبر زیر لب یازهرا(س) می‌گویم/ خیالم راحت می‌شود که تپق نمی‌زنم

گودرزی در پایان در پاسخ به مجری برنامه که گفت تجسم کنید سیدالشهدا پشت شما ایستاده است. دست روی شانه شما می‌گذارد و می‌گوید از تو راضی هستم، چه حالی می‌شوی، بیان کرد: باید توی زمین بروم. اصلا نمی‌توانم تصورکنم.‌ ای کاش واقعا حسینی باشیم و آن دنیا هم دست ما را بگیرند.

«نشان ارادت» به تهیه کنندگی پویان هدایتی در ۳۰ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای هر روز تا پایان صفر حوالی ساعت ۱۷ از شبکه‌های دو و جام جم روی آنتن می‌رود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار