فشار رژیم صهیونیستی بر شبکه‌های اجتماعی برای حذف محتوا‌های فلسطینی

شبکه الجزیره در برنامه تلویزیونی خود فاش کرد که رژیم صهیونیستی شرکت‌های شبکه‌های اجتماعی را تحت فشار قرار داده تا محتوا‌های فلسطینی و ضد اسرائیلی را از این شبکه‌ها حذف کند.
کد خبر: ۶۱۵۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۸ - 09September 2023

فشار رژیم اسرائیل بر شبکه‌های اجتماعی برای حذف محتوا‌های فلسطینیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، برنامه «ما خفی اعظم» که از شبکه الجزیره پخش شد، به بررسی همکاری‌های امنیتی بین مسئولین رژیم صهیونیستی و شبکه اجتماعی فیس‌بوک پرداخت. در این برنامه مقامات سابق رژیم صهیونیستی به هدف قرار دادن پیام‌هایی با محتوای فلسطینی و عربی اذعان کردند.

دبورا براون، محقق در زمینه حقوق دیجیتال در دیده بان حقوق بشر گفت که شرکت «متا» و پلتفرم‌های آن به اندازه کافی از حقوق بشر در سراسر جهان حمایت نمی‌کند.

این برنامه تلویزیونی تحت عنوان «فضای بسته» به نقش لابی‌های رژیم صهیونیستی برای فشار به مدیریت فیس‌بوک پرداخت.

در همین راستا، مدیر سابق سیاست‌های خاورمیانه و شمال آفریقا در فیس‌بوک تاکید کرد که رژیم اسرائیل توانسته است یک سیستم بسیار قوی برای تحت فشار قرار دادن و تأثیرگذاری بر مدیریت پلتفرم شرکت متا ایجاد کند.

وی در ادامه افزود: اسرائیل حتی سعی کرده است بر قوانین تأثیر بگذارد؛ قوانینی که بر کار الگوریتم‌ها حاکم است.

این برنامه تلویزیونی نشان داد که صد‌ها نفر از کارمندان شرکت متا از جمله مدیران، سرپرستان و تکنسین‌های بخش‌های مختلف تابعیت رژیم صهیونیستی را دارند و برخی از آن‌ها حتی با ارتش رژیم صهیونیستی همچنان ارتباط دارند.

از میان کارمندان با نفوذ این شرکت می‌توان به «آدام موسری»، رئیس پلتفرم اینستاگرام و دیوید فیشر، مدیر درآمد‌های مالی فیس‌بوک اشاره کرد. همچنین می‌توان از خانم «امی پالمور»، مدیر سابق وزارت دادگستری رژیم اسرائیل نام برد که مسئول واحد سایبری است، هدف این افراد حذف پست‌هایی بود که محتوای فلسطینی داشتند.

بر اساس آنچه در سایت الجزیره نت منتشر شده است، نکته عجیب این است که این خانم به عضویت هیئت نظارت فیس بوک منصوب شده است که سؤالاتی در مورد میزان استقلال این هیئت مطرح می‌کند.

متا پس از اینکه شرکت‌های فناوری اسرائیلی را خرید، یکی از بزرگترین دفتر مرکزی خود را در خارج از ایالات متحده آمریکا در تل‌آویو افتتاح کرد.

به نوبه خود، جیلیان یورک، فعال حقوق بشر آمریکایی تأیید کرد که محتوای عربی در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی بسیار بیشتر از محتوای منتشرشده به زبان عبری در معرض سانسور قرار دارد؛ به طوری که در سال ۲۰۱۶ فیس بوک انقلابی در سیاست خود در برخورد با محتوای عربی به ویژه محتوای فلسطینی ایجاد کرد.

اشرف زیتون، مدیر سابق سیاست‌های خاورمیانه و شمال آفریقا در فیس‌بوک فاش کرد که در پایان سال ۲۰۱۶ اسرائیل شرکت‌های شبکه‌های اجتماعی را که نسبت به حذف سریع محتوا‌های ضد یهودی واسرائیلی اقدام نمی‌کردند، جریمه‌های سنگینی می‌کرد.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار