مدیرکل تبلیغات اسلامی اذربایجان شرقی:

همایش ادبی «شمیم وحدت» در تبریز برگزار می‌شود

«حسینی» گفت: اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی در نظر دارد با همراهی و همکاری انجمن شاعران اهل بیت (ع) و سازمان بسیج هنرمندان استان همایش ادبی «شمیم وحدت» را به عنوان بستر و فرصتی برای ادای این تکلیف الهی توسط شاعران برگزار کند.
کد خبر: ۶۱۵۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۰ - 10September 2023

همایش ادبی «شمیم وحدت» در تبریز برگزار می‌شودبه گزارش دفاع‌پرس از آذربایجان‌ شرقی، حجت الاسلام والمسلمین «سید محمود حسینی» مدیرکل تبلیغات اسلامی اذربایجان شرقی ، ظهر یک شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «تمسک به وحدت کلمه و برافراشتن پرچم برادری و مهربانی را برای ملّتمان و کشورمان، از واجب‌ترین واجبات می‌دانم»، اظهار داشت: وحدت مسلمانان از ابتدای ظهور اسلام مورد تاکید و توجه رسول مکرم اسلام، قرآن کریم، ائمه اطهار «ع» و مصلحان امت اسلام بوده است.

حجت‌الاسلام حسینی ادامه داد: در طول تاریخ شخصیت‌های بزرگ اسلامی از شیعه و سنّی برای تحقق وحدت اسلامی در حوزه‌های گوناگون فکری، سیاسی، علمی و ادبی کوشیده‌اند و در عصر حاضر نیز امام خمینی «ره» و رهبر معظم انقلاب اسلامی پرچمدار وحدت اسلامی بوده و هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اظهار داشت: با توجه به اینکه امام راحل فرموده اند «لسان شعر بالاترین لسان است» چه نیکوست که صاحبان لسان برتر یعنی شاعران امت اسلام، رسالت و تکلیف شاعری خود را برای تحقق وحدت اسلامی ادا کنند.

وی خاطر نشان شد: بر همین اساس اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی در نظر دارد با همراهی و همکاری انجمن شاعران اهل بیت (ع) و سازمان بسیج هنرمندان استان همایش ادبی «شمیم وحدت» را به عنوان بستر و فرصتی برای ادای این تکلیف الهی توسط شاعران برگزار کند.

حجت الاسلام حسینی در خصوص محورهای موضوعی و الهام‌بخش این همایش برای مضمون‌پردازی‌های شاعرانه نیز گفت: «آیات قرآن دربارۀ وحدت»، «سیره پیامبر مکرم اسلام (ص) و احادیث معصومین دربارۀ وحدت»، «امام خمینی و جانشین بر حق او مقام معظم رهبری پرچمداران حرکت وحدت اسلامی»، «ایران و انقلاب اسلامی قرارگاه و محور وحدت مسلمانان و آزادگان» از جمله محورهای همایش ادبی «شمیم وحدت» هستند.

وی «مشترکات عقیدتی و فرهنگ مشترک اسلامی، محورهای وحدت مسلمانان جهان»، «منادیان وحدت در جهان اسلام»، «شهدای وحدت»، «انسجام ملی در پرتو وحدت اسلامی»، «وحدت در پرتو ولایت فقیه»، «رابطۀ وحدت و امنیت و تفرقه و ناامنی» و هر موضوع و مضمون با درون مایه وحدت و همبستگی اسلامی و ملی را از دیگر محورهای این همایش برشمرد.

شاعران علاقه‌مند می‌توانند تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ آثار خود را برای شرکت در همایش ادبی «شمیم وحدت» از طریق فضای مجازی و پیام‌رسان‌های ایتا، بله، روبیکا و سروش به شماره ۰۹۳۷۸۵۱۴۷۰۹ و یا آی‌دی @shamimevahdat1402 ارسال کنند و همزمان با اختتامیه همایش در ۹ مهر ۱۴۰۲ مصادف با ۱۵ ربیع الاول و هفته وحدت به اشعار برگزیده از ۱۰ شاعر هدایایی تعلق خواهد گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها