رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف:

دعوت از قاریان بین‌المللی برای حضور در ایران/ تولید برنامه قرآنی «محفل ۲» آغاز شده است

«مجیدی‌مهر» با بیان اينکه برنامه تلویزیونی قرآن‌محور محفل ۲ برای پخش در ماه رمضان آغاز شده است، گفت: حضور قاریان خارجی در محافل قرآنی کشورمان قطعی است؛ لذا مهمانانی از مصر، عراق و تانزانیا به‌زودی به کشورمان می‌آیند.
کد خبر: ۶۱۸۹۵۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷ - 26September 2023

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دعوت از قاریان بین‌المللی از مصر، عراق و تانزانیا/ تولید برنامه قرآنی محفل ۲ آغاز شده استدفاع‌پرس، نشست خبری «حمید مجیدی‌مهر» رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای اطلاع‌رسانی و انعکاس مهم‌ترین اقدامات، دستاورد‌ها و برنامه‌های سال جاری این مرکز صبح امروز (سه‌شنبه) در سازمان اوقاف برگزار شد.

مجیدی‌مهر در ابتدای این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشت: سال ۱۴۰۲ یک سال خاص برای فعالیت‌های قرآنی است؛ چراکه تقریبا دو ماه رمضان در این سال قرار دارند؛ لذا حجم فعالیت‌ها گسترده‌ای را خواهیم داشت.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: در حوزه تبلیغ در شش ماه گذشته مراسم جزءخوانی قرآنی با برگزاری بیش از ۱۶۷ برنامه پیگیری و بیش از ۷۰ درصد از این برنامه‌ها به‌صورت زنده از تلویزیون پخش شد که عمدتاً در بقاع متبرکه بود. ترتیل‌خوانی‌هایی در روستا‌های استان مرکزی نیز ازجمله‌ی این برنامه‌ها بود.

وی با بیان اینکه ترتیل‌خوانی حتی در روستا‌های دورافتاده باید با بهترین کیفیت انجام شود و این یعنی بلوغ فعالیت‌های فرهنگی کشور، ادامه داد: برگزاری این‌گونه مراسم در اراک و کهگیلویه و بویراحمد و دیگر نقاط و روستا‌ها منجر به درخشش چهره‌های جدید قرآنی خواهد شد؛ لذا اگر برنامه‌ریزی خوب صورت گیرد، موفقیت‌هایی را در مسابقات بین‌المللی خواهیم داشت. امسال سعی خواهیم کرد که مراسم‌های جزءخوانی را به بیش از ۲۰۰ جلسه برسانیم.

مجیدی‌مهر محافل انس با قرآن و مسابقات بین‌المللی قرآن را دو برنامه مهم سازمان اوقاف در حوزه فعالیت‌های قرآنی دانست و تصریح کرد: دعوت از قاریان مصری برای حضور در ایران یک موضوع جدی است که دنبال می‌شود و استقرار رایزن فرهنگی کشورمان در قاهره حتماً منجر به آمدن قاریان خارجی به کشورمان خواهد شد؛ لذا حضور قاریانی از مصر، عراق و تانزیا در کشورمان قطعی است.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه از برگزاری هزار و ۵۰۰ برنامه قرآنی خبر داد و گفت: بعد از پخش برنامه قرآنی محفل از تلویزیون، استقبال از مؤسسات آموزشی قرآنی چشم‌گیر شده است و امسال برنامه محفل ۲ را در ماه رمضان خواهیم داشت که جلسات تولید برنامه آن در حال انجام است.

انتهای پیام/ 371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار