در دیدار با رئیس شورای روابط خارجی پاکستان؛

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: هرچه سریعتر آتش‌بس در غزه باید برقرار شود

«جلال‌زاده» با بیان اینکه ایران و پاکستان کشور‌های مهمی در منطقه هستند، گفت: باید تلاش کنیم هرچه سریعتر آتش بس در غزه برقرار و حقوق مردم فلسطین در سرزمین مادری خودشان تامین شود.
کد خبر: ۶۲۵۱۰۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵ - 23October 2023

ضرورت پیشبرد اهداف مشترک ایران و پاکستان به ویژه در حوزه پارلمانیبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «سیدحسن حبیب» رئیس شورای روابط خارجی پاکستان، که در رأس هیئتی برای گفت‌وگو و رایزنی با مقامات پارلمانی و دولتی کشورمان به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده است،  با «وحید جلال‌زاده» رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.

جلال‌زاده در ابتدای این دیدار با اشاره به اشتراکات و مناسبات ایران و پاکستان در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، دینی و به ویژه پارلمانی بر لزوم ارتقاء سطح همکاری‌های فیمابین تاکید کرد و اظهار داشت: رویکرد جمهوری اسلامی ایران به پاکستان نه به صورت یک همسایه بلکه به عنوان یک کشور برادر است لذا یک اتفاق‌نظر قاطع میان مقامات عالی کشورمان برای افزایش تعاملات با پاکستان وجود دارد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نقش و جایگاه اندیشکده‌های دو کشور و شورای روابط خارجی پاکستان در تعمیق روابط دوجانبه را مهم دانست و یادآور شد: مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی به عنوان بازوی مشورتی قوه مقننه ایران و شورای روابط خارجی پاکستان می‌توانند با تبادل اطلاعات و هم‌اندیشی در پیشبرد اهداف مشترک به‌ویژه در حوزه پارلمانی با یکدیگر هم‌افزایی مناسبی داشته باشند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تشریح تحولات اخیر منطقه به حملات ددمنشانه رژیم غاصب صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع در نوار غزه اشاره کرد و بیان کرد: با روی کار آمدن کابینه افراطی رژیم صهیونیستی، اقدامات خشونت‌آمیز و ضد بشری علیه زنان و کودکان به‌شدت افزایش یافته است. در روز‌های اخیر رژیم منفور صهیونیستی در اقدامات رزمندگان فلسطینی به شدت شکست خورده لذا می‌خواهند با این جنایات و کشتار مردم بی‌دفاع قدری از شکست خود را جبران کنند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران و پاکستان کشور‌های مهمی در منطقه هستند و از حامیان اصلی حقوق مردم مظلوم فلسطین به شمار می‌روند. باید تلاش کنیم هرچه سریعتر آتش بس در غزه برقرار و حقوق مردم فلسطین در سرزمین مادری خودشان تامین شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان این دیدار ضمن تبیین مواضع کشورمان در خصوص تحولات افغانستان اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران همانند گذشته از تشکیل یک دولت فراگیر متشکل از همه قومیت‌ها در افغانستان استقبال و بر تعیین سرنوشت این کشور به دست مردم افغانستان تاکید می‌کند.

حبیب: مقاومت ارزشی است که در خون مردم پاکستان جاری‌ست

سیدحسن حبیب رئیس شورای روابط خارجی پاکستان نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمهوری اسلامی ایران بر توسعه و گسترش همکاری‌های علمی و پژوهشی میان دو کشور تاکید کرد و گفت: شورای روابط خارجی نهادی مستقل از دولت است که با هدف رایزنی، تبادل اطلاعات و هم افزایی با مراکز پژوهشی ایران به تهران سفر کرده است.

وی در ادامه با تاکید بر سخنان رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در دفاع از مردم مظلوم فلسطین بیان کرد: مقاومت ارزشی است که در خون مردم پاکستان جاری‌ست.

رئیس شورای روابط خارجی پاکستان در پایان گفت: امیدواریم جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مهم و تأثیرگذار در منطقه بتواند با کمک کشور‌های همسایه در ایجاد صلح و پایان جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه نقش آفرین باشد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار