دفاع‌پرس از آخرین تحولات فلسطین گزارش می‌دهد؛

زمین‌گیر شدن تانک‌های «اسرائیل» توسط رزمندگان مقاومت/ شمار شهدای غزه به ۷۷۰۳ نفر رسید

با ورود به بیست و دوم روز از آغاز عملیات مقاومت فلسطین با عنوان «طوفان‌الاقصی» شاهد گسترش ابعاد درگیری‌ها بین نیرو‌های مقاومت و رژیم صهیونیستی و افزایش قابل توجه شهدا و مجروحان فلسطینی به دلیل افزایش شدید بمباران نوار غزه به‌خصوص مناطق مسکونی توسط این رژیم هستیم.
کد خبر: ۶۲۶۱۴۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸ - 28October 2023

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: عملیات «طوفان‌الاقصی» که توسط گروه‌های مقاومت اسلامی از صبح روز شنبه ۱۵ مهر در پاسخ به تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان آغاز شده است، امروز وارد بیست و دومین روز خود شد؛ عملیاتی که در آن شاهد شلیک هزاران موشک توسط گروه‌های مقاومت اسلامی به سرزمین‌های اشغالی بودیم و نیرو‌های مقاومت در تکمیل این عملیات پیروزی‌های چشمگیری را بدست آوردند به صورتی که این موفقیت‌ها هراس و نگرانی حامیان غربی آن‌ها به ویژه آمریکا را به دنبال خود داشته است.

بمباران بی‌سابقه غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی/ تداوم حملات وحشیانه علیه غزه با بمب‌های حاوی فسفر سفید

بمباران بی‌سابقه غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی

در این راستا، تحولات بیست و دومین روز جنگ میان رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطینی با بمباران بی‌سابقه غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی وارد محله جدید خود شده است. بر این اساس، الجزیره در گزارش خود آورده است که دفتر اطلاع رسانی دولت حماس در غزه شامگاه جمعه از قطع کامل سرویس اینترنت در باریکه و بمباران هوایی شدید نقاط مختلف غزه توسط رژیم صهیونیستی همزمان با آغاز عملیات شبانه تحرکات زمینی محدود برای ورود به شمال غزه خبر داده است.

در این راستا، همزمان با آغاز عملیات شبانه زمینی ارتش «اسرائیل» به غزه، رسانه‌های عبری اذعان کردند که رزمندگان مقاومت با شلیک موشک ضد زره از زمین گیر کردن پیشروی تانک‌های این رژیم به بیت حانون در شمال غزه خبر دادند. ضمن اینکه به دنبال حملات صهیونیست‌ها، شرکت مخابرات فلسطین اعلام کرد که اینترنت و تمامی خدمات ارتباطی با نوار غزه به صورت کامل قطع شده است و صهیونیست‌ها تمامی مسیر‌هایی را که غزه به جهان وصل می‌شد، قطع کرده‌اند.

بمباران بی‌سابقه غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی/ تداوم حملات وحشیانه علیه غزه با بمب‌های حاوی فسفر سفید

زمین‌گیر شدن تانک‌های «اسرائیل» توسط رزمندگان مقاومت

این در حالی است که در ادامه حوادث و رویداد‌های شب گذشته، رزمندگان مقاومت موفق شدند تا تانک‌های اسرائیل را در شمال غزه زمین‌گیر کنند. بر این اساس، خبرگزاری «شهاب نیوز» گزارش داد، در شرایطی که واحد‌های توپخانه رژیم صهیونیستی به بمباران بی‌امان خود به بیت حانون واقع در شمال نوار غزه و شرق خان‌یونس در جنوب غزه برای آغاز تحرکات زمینی خود به سمت غزه روی آورده‌اند، منابع فلسطینی از زمین‌گیر شدن تانک‌های اسرائیل توسط گروه‌های مقاومت در بیت حانون در شمال غزه خبر می‌دهند.

به نوشته وبگاه فلسطینی شهاب نیوز، تانک‌های این رژیم با عملیات تاکتیکی موفق رزمندگان مقاومت فلسطینی در شمال غزه از پیشروی محدود به بیت حانون و اردوگاه بریج باز مانده‌اند. از طرف دیگر، خبرنگار شبکه المیادین نیز گزارش داده است که نیرو‌های مقاومت تلاش‌های نظامیان صهیونیست برای ورود به نوار غزه از سمت بیت حانون و دیرالریج را ناکام گذاشتند.

بمباران بی‌سابقه غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی/ تداوم حملات وحشیانه علیه غزه با بمب‌های حاوی فسفر سفید

تصویب قطعنامه آتش‌بس فوری در نوار غزه

اما با بحرانی شدن شدید وضعیت شهر غزه به دنبال بمباران بسیار شدید رژیم صهیونیستی شاهد تصویب قطعنامه آتش‌بس فوری در نوار غزه در سازمان ملل بودیم. بر این اساس، فلسطین الیوم گزارش داده است مجمع عمومی سازمان ملل متحد پیش‌نویس قطعنامه‌ای غیر الزام‌آور را، که خواستار برقراری آتش‌بس انسان‌دوستانه در غزه است، با ۱۲۰ رأی موافق به تصویب رساند.

ضمن اینکه قطعنامه پیشنهادی کشور‌های عربی با موضوع درخواست آتش بس فوری در غزه به تصویب رسید؛ که در آن خواستار آتش‌بس فوری بشردوستانه برای توقف درگیری‌ها در نوار غزه شد. همچنین ریاض منصور، نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین در سازمان ملل با اشاره به نیاز مبرم مردم غزه به اقلام دارویی و کمک‌های بشردوستانه از اقدام شجاعانه اعضای کشور‌های عضو سازمان ملل متحد در تصویب پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی کشور‌های عربی در توقف درگیری در غزه قدردانی کرد.

بمباران بی‌سابقه غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی/ تداوم حملات وحشیانه علیه غزه با بمب‌های حاوی فسفر سفید

درخواست حماس برای بسیح عمومی فلسطینیان

از طرف دیگر به دنبال بمباران جنون آمیز غزه، جنبش حماس خواستار بسیح عمومی فلسطینیان شده است. بر این اساس، «روسیا الیوم» گزارش داده که جنبش حماس شامگاه گذشته با صدور بیانیه‌ای خواستار بسیج عمومی مردم کرانه باختری و قدس اشغالی و سرزمین‌های سال ۴۸ و فلسطینیان خارج برای حمایت از غزه و توقف حملات جنایتکارانه و نسل کشی در غزه شد.

جنبش حماس در بیانیه خود هشدار داد که قطع ارتباطات و خطوط اینترنت از نوار غزه و تشدید بمباران زمینی، دریایی و هوایی محله‌های مسکونی غزه، بیانگر قصد شوم اشغالگران برای ارتکاب قتل عام و جنایات نسل کشی بیشتر به دور از چشم رسانه‌ها است. ضمن اینکه، این جنبش با صدور بیانیه‌ای رژیم صهیونیستی، واشنگتن و پایتخت‌های کشور‌های اروپایی را که از این رژیم حمایت کردند، مسؤول کامل سلسله کشتار‌های وحشیانه و تبعات آن عنوان کرد.

بمباران بی‌سابقه غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی/ تداوم حملات وحشیانه علیه غزه با بمب‌های حاوی فسفر سفید

شکست عملیات نفوذ ارتش اسرائیل در غزه

البته این پایان ماجرا نبود و به دنبال عملیات نفوذ شبانه صهیونیست‌ها به نوار غزه شاهد اعتراف منابع عبری هستیم که به شکست عملیات نفوذ ارتش «اسرائیل» در غزه اشاره کردند. در این میان، منابع فلسطینی نیز خبر دادند که با آغاز عملیات نفوذ شبانه صهیونیست‌ها به نوار غزه، رسانه‌های عبری به شرایط دشوار نیرو‌های این رژیم در عملیات نفوذ به شمال غزه اذعان کردند.

از طرف دیگر، رسانه‌های فلسطینی به نقل از پایگاه خبری عبری زبان والا گزارش دادند که ارتش اشغالگر در اطراف اردوگاه البریج ضربه سختی خورده است؛ تانک‌ها در آتش می‌سوزند، انگار اسباب‌بازی هستند. همچنین یک منبع مقاومت فلسطین به المیادین گفته دشمن در حالت ضربه و فرار است و نتوانسته هیچ‌یک از نیرو‌های خود را در مناطق عملیات اصلی شمال شرق، شمال غرب و مرکز بریج تثبیت کند.

بمباران بی‌سابقه غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی/ تداوم حملات وحشیانه علیه غزه با بمب‌های حاوی فسفر سفید

حمله پهپادی به پایگاه التنف آمریکا در سوریه

موضوع دیگر اینکه، همزمان با حمله و بمباران گسترده رژیم صهیونیستی به نوار غزه شاهد حمله پهپادی بامدادی به پایگاه تروریستی التنف آمریکا در سوریه بودیم. ضمن اینکه شبکه المیادین به نقل از منابع آگاه از حمله پهپادی موفقیت‌آمیز گروه‌های عراقی به یک پایگاه آمریکایی در مثلث مرزی اردن، سوریه و عراق خبر داده است.

شبکه المیادین به نقل از منابع آگاه گزارش داده که پایگاه آمریکایی «التنف» واقع در مثلث مرزی سوریه، عراق و اردن با استفاده از دو پهپاد مورد هدف قرار گرفت. ضمن اینکه پهپاد‌های مذکور موفق شدند برفراز پایگاه آمریکایی التنف پرواز کرده و آن را هدف حملات خود قرار دهند.

بمباران بی‌سابقه غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی/ تداوم حملات وحشیانه علیه غزه با بمب‌های حاوی فسفر سفید

رد ادعای عملیات زمینی گسترده ارتش به نوار غزه

اما در کنار تمامی رویداد‌ها و حوادث روز‌های اخیر به خصوص شب گذشته در غزه شاهد هستیم که رژیم صهیونیستی و سران و مقامات آن در فرافکنی جدیدی درباره عملیات زمینی شب گذشته در غزه ادعای عملیات زمینی گسترده ارتش به نوار غزه را رد کرد. بر این اساس، «پیتر لرنر» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه در فرافکنی آشکار از ناکامی نظامیان این رژیم در ورود به غزه ادعا کرد که این عملیات جزیی از پاکسازی زمینی برای آمادگی ارتش برای عملیات گسترده زمینی به غزه است.

از طرف دیگر اینکه، سخنگوی ارتش صهیونیستی در گفتگو با کانال ABC آمریکا در واکنش به پرسش خبرنگار که آیا امروز جمعه، ارتش اسرائیل عملیات زمینی ضد غزه را کلید زد، ضمن رد رسمی عملیات زمینی ارتش مدعی شد که ما هم اکنون در حال پاکسازی زمین از مین‌ها و مواضع نیرو‌های فلسطینی برای شروع عملیات زمینی ارتش هستیم.

بمباران بی‌سابقه غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی/ تداوم حملات وحشیانه علیه غزه با بمب‌های حاوی فسفر سفید

شهادت بیش از ۱۰۰ فلسطینی در حملات شب گذشته به غزه

حال اینکه، شبکه المیادین در گزارش فوری که پیش از ظهر امروز منتشر کرده است آورده که آمار شهدای فلسطینی از آغاز تجاوز هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه افزایش یافته است. بر اساس این گزارش، بیش از هفت هزار و ۱۰۰ فلسطینی در جریان این حملات تاکنون به شهادت رسیده‌اند و ۱۸ هزار تن دیگر زخمی شده‌اند. ضمن اینکه، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که شهدای فلسطینی در کرانه باختری از تاریخ ۷ اکتبر تاکنون به ۱۱۰ شهید و بیش از هزار و ۹۰۰ زخمی افزایش یافته است.

بمباران بی‌سابقه غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی/ تداوم حملات وحشیانه علیه غزه با بمب‌های حاوی فسفر سفید

تداوم حملات وحشیانه علیه غزه با بمب‌های فسفر سفید

موضوع بسیار مهم دیگر که در جریان بیست و یکمین روز جنگ رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطینی قابل توجه هست این است که ارتش رژیم صهیونیستی در کنار حملات وحشیانه هوایی، زمینی و دریایی خود علیه مناطق مختلف نوار غزه از بمب‌های حاوی فسفر سمی علیه مردم بی گناه غزه استفاده می‌کند. بر همین اساس، شبکه فلسطین الیوم گزارش داد که شهر غزه در معرض حملات با استفاده از بمب‌های حاوی فسفر سمی قرار گرفته است.

بمباران بی‌سابقه غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی/ تداوم حملات وحشیانه علیه غزه با بمب‌های حاوی فسفر سفید

حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در سوریه

مقاومت اسلامی عراق، امروز (شنبه، ۲۸ اکتبر)، از هدف قرار دادن یکی دیگر از پایگاه‌های نظامی اشغالگران آمریکایی در نزدیکی مرز عراق خبر داد. در بیانیه کوتاه مقاومت اسلامی عراق آمده است رزمندگان مقاومت اسلامی در عراق، پایگاه اشغالگران آمریکایی در التنف سوریه را با دو پهپاد مورد اصابت مستقیم قرار دادند. همچنین دوشنبه پیش نیز مقاومت اسلامی در عراق از هدف قرار دادن سه پایگاه نظامیان آمریکایی در سوریه با سه پهپاد خبر داد.

زمین‌گیر شدن تانک‌های «اسرائیل» توسط رزمندگان مقاومت/ آمار شهدای غزه به ۷۳۲۶ نفر رسید

افزایش آمار جنایت رژیم صهیونیستی در غزه به ۷۳۲۶ شهید

دست اخر اینکه، شبکه الجزیره در جدیدترین اخبار خود پیرامون آمار کشته شدگان آورده است که وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که از زمان آغاز تجاوزهای رژیم صهیونیستی به غزه تا کنون ۷۳۲۶ نفر به شهادت رسیدند. بر همین اساس، از تعداد کل شهدا ۳۰۳۸ نفر کودک و ۱۷۲۶ نفر زن هستند. ضمن اینکه این وزارت همچنین اعلام کرد که ۴۱۴ نفر از این شهدا سالخورده هستند. همچنین آمار مجروحان نوار غزه نیز تا این لحظه به ۱۸۹۶۷ نفر رسیده است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار