معاون تربیت و آموزش ارتش:

حمله زمینی صهیونیست‌ها اقدامی انتحاری بود؛ نه یک عملیات محاسبه‌شده نظامی

امیر سرتیپ شیخ گفت: حملات هوایی صهیونیست‌ها ارزش نظامی نداشته و با توجه به نوع آرایش آنان در مرز نوار غزه باید گفت که حمله زمینی جمعه شب یک اقدام انتحاری بود.
کد خبر: ۶۲۶۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹ - 29October 2023

حمله زمینی صهیونیست‌ها اقدامی انتحاری بود نه یک عملیات محاسبه شده نظامی!به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «علیرضا شیخ» معاون تربیت و آموزش ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با برنامه رادیویی «گردونه»، با اشاره به حمله زمینی ناکام جمعه شب و بامداد شنبه ارتش صهیونیستی به نوار غزه اظهار داشت: برخلاف حملات هوایی به مناطق بی‌دفاع؛ آنجایی که می‌تواند وزن توان نظامی رژیم صهیونیستی را در بوته آزمایش قرار دهد، رزم زمینی است ما در علوم نظامی اصطلاحی داریم که می‌گوید «قرائن تک از آرایش دشمن در خط آفندی یا پدافندی مشخص است» و بر همین اساس با توجه به نوع آرایش تانک‌ها و اداوات نظامی این رژیم در مرز نوار غزه کاملا مشخص بود که دارد یک اقدام انتحاری انجام می‌دهد. چرا که هیچ ارتش عاقلی با توجه به شرایط زمینه‌ای که در نوار غزه وجود دارد، هیچگاه تانک را وارد عرصه نبرد نمی‌کند.

این استاد دانشگاه عالی دفاع ملی حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی نوار غزه را فاقد ارزش نظامی عنوان کرده و افزود: وقتی یک نیروی نظامی به مصاف حریفی می‌رود که فاقد هرگونه امکانات نظامی باشد، جای برای جولان دادن زیاد است، اما این نوع حمله نازلترین و در عین حال ناجوانمردانه‌ترین نوع عملیات نظامی است که این روز‌ها در بمباران مناطق مسکونی نوار غزه به وسیله رژیم صهیونیستی شاهد آن هستیم.

امیر سرتیپ شیخ، فرهنگ شهادت طلبی به عنوان مولفه اصلی نبرد رزمندگان مقاومت اسلامی با صهیونیست‌ها را عامل تعیین کننده عرصه میدان خواند و گفت: فرهنگ شهادت موتور محرکه ماست_اشاره به فرهنگ حاکم بر کل جبهه مقاومت_ بنابراین چنین انسانی که چیزی برای از دست دادن ندارد، تمام خلاقیت و توان خود را پای کار می‌آورد. بله! تانک می‌تواند تخریب کند، اما آن کسی که پشت تانک نشسته به عنوان عنصر اصلی میدان نبرد می‌تواند تعیین کند که درصد موفقیت صحنه جنگ چقدر است. بر همین مبنا شما ناکامی رژیم صهیونیستی در نبرد زمینی با رزمندگان مقاومت که با توقف و نابودی بخشی از تجهیزات ارتش صهیونیستی همراه بود را مشاهد نمودید.

این استاد علوم راهبردی در پایان بزرگترین دستاورد عملیات طوفان الاقصی را شکستن هیمنه ارتش رژیم صهیونیستی دانست و تصریح کرد: از منظر عملیاتی و تاکتیکی از آنجایی که این دستاورد با ابزار‌هایی ابتدایی در دست رزمندگان مقاومت به دست آمده، می‌تواند توازن قوا و محاسبات سیاسی و نظامی منطقه را دستخوش تغییر قرار دهد؛ بنابراین عملیات رزمندگان مقاومت بر چندین روند منطقه‌ای همچون پیمان صلح ابراهیم_عادی سازی روابط برخی کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی_ تاثیرگذار شده و آن‌ها را با چالش جدی روبه‌رو نمود و میتوان گفت انشاالله روند عادی سازی کشور‌های منطقه با رژیم صهیونیستی به بوته فراموشی سپرده خواهد شد.

منبع: رادیو جوان

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار