دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

دست برتر مقاومت اسلامی در جبهه شمالی

با گذشت بیش از ۴۰ روز از جنگ میان رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت اسلامی فلسطین شاهد ادامه پیدا کردن و گسترش یافتن درگیری‌های بین حزب‌الله و ارتش این رژیم اشغالگر نیز هستیم که فرسایشی شدن جنگ بیش از پیش این رژیم متجاوز و نامشروع را تحت فشار قرار داده است.
کد خبر: ۶۳۱۱۲۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۰ - 17November 2023

جنگ فرسایشی حزب‌الله چالش بزرگ رژیم صهیونیستیگروه بین‌الملل دفاع‌پرس- مقداد کامکار؛ در حالی بیش از ۴۰ روز از عملیات موفقیت‌آمیز و غافلگیرکننده «طوفان الاقصی» و به دنبال آن جنگ میان رژیم صهیونستی و گروه‌های مقاومت اسلامی فلسطین می‌گذرد، شاهد آغاز و تداوم عملیات‌های متناوب حزب‌الله لبنان در مرز مشترک با سرزمین‌های فلسطین اشغالی به رژیم صهیونیستی هستیم. موضوعی که موجب شده تا دست کم بخش قابل توجهی از نیرو‌های ارتش این رژیم اشغاگر در مرز با لبنان مستقر شده است.

استقرار بخشی از نیرو‌های ارتش رژیم صهیوینستی در مرز با لبنان و درگیری‌های پراکنده‌ای که با مبارزان حزب‌الله لبنان در ۴۰ روز اخیر دارند موجب شده تا دست کم بخشی از توان ارتش این رژیم اشغالگر صرف درگیری با حزب‌الله لبنان و حضور در مرز با لبنان شده و به این صورت با توان کمتری در حال حمله به غزه و جنگ با گروه‌های مقاومت اسلامی فلسطینی هستند.

اما موضوع بسیار مهمی که کمتر مورد توجه قرار گرفته و باید بیش از این‌ها مورد رصد و ارزیابی قرار بگیرد شیب صعودی و منظم افزایش درگیری‌ها مابین ارتش رژیم صهیونیستی و نیرو‌های حزب‌الله لبنان است. موضوع که نشان از این مهم دارد که حزب الله لبنان در حال حاضر در بالاترین سطح از آمادگی نظامی و رزمی خود جهت آغاز درگیری تمام عیار و گسترده با رژیم صهیونیستی قرار دارد، اما بنابر مصلحت موجود فعلا از درگیری بزرگ با رژیم اشغالگر و نامشروع خودداری می‌کند.

موضوع دیگر اینکه، همانطور که در دو سخنرانی اخیر سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان به خصوص در دومین سخنرانی او تامل و تفکر می‌کنیم متوجه می‌شویم که هرچه از روز‌هایی که از درگیری مابین حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی می‌گذرد ضمن اینکه این درگیری‌ها هرچقدر که افزایش پیدا می‌کند به همین میزان نیز شاهد استفاده و به کار گرفتن سلاح‌های جدیدتر و قدرتمندتر توسط حزب‌الله لبنان علیه نیرو‌های ارتش متجاوز صهیونیستی هستیم.

حال اینکه استفاده حزب‌الله لبنان از سلاح‌های جدید در درگیری‌های اخیر با نیرو‌های ارتش رژیم صهیونیستی یک پیام بسیار مهم و استراتژیک برای سران و مقامات تل‌آویو دارد و این پیام این است که اگر روند کشتار مردم غزه و همچنین تجاوزات مرزی این رژیم اشغالگر به مناطق مرزی لبنان ادامه داشته باشد باید خود را برای دریافت ضربات سنگین و دردناکی آماده کنند که تا امروز آن را تجربه نکرده‌اند.

از طرف دیگر در دومین سخنرانی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان مشاهده کردیم که گفت نیرو‌های حزب‌الله در چند روز گذشته برای نخستین بار از پهپاد‌های انتحاری برای حمله به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی استفاده کرده است. موضوعی که نشان از این دارد حزب‌الله لبنان در کنار برخورداری و دستیابی به انواع راکت و موشک‌های سبک و سنگین، حالا به پهپاد‌های انتحاری نیز مجهز شده است.

البته بر اساس اسناد و مدارکی که تا امروز در رسانه‌ها منتشر شده است شاهد هستیم که حزب‌الله لبنان به صورت روزانه و پس از آغاز جنگ میان رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت اسلامی فلسطینی، پهپاد‌های شناسایی خود را در عمق اراضی اشغالی به پرواز درمی‌آورد و تا امروز نیز از شهر‌های «حیفا»، «عکا» و «صفد» نیز عکس برداری و تصویربرداری کرده است. ضمن اینکه آنگونه که فرماندهان حزب‌الله بیان کردند پهپاد‌های آن‌ها از اماکن و مراکز نظامی این رژیم عکس برداری و تصویربرداری کردند.

قدرت و توان نظامی و تسلیحاتی حزب‌الله لبنان به همین موارد نیز محدود نمی‌شود، زیرا سید حسن نصرالله در آخرین سخنان خود از استفاده نیرو‌های حزب‌الله از «موشک‌های برکان» نیز رونمایی کرد که با کلاهک‌های انفجاری ۳۰۰ تا ۵۰۰ کیلوگرمی توانایی این را دارند تا مواضع و استحکامات رژیم صهیوینستی را حتی در عمق اراضی اشغالی مورد هدف قرار داده و به صورت کامل منهدم کند.

در پایان باید به این مهم اشاره کرد که وضعیت منازعات میان حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی هرچه بیشتر و طولانی‌تر می‌شود شاهد افزایش میزان و شدت تنش‌ها و درگیری‌ها بین دو طرف هستیم و در صورتی که جنگ میان رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت اسلامی فلسطین بیش از این افزایش یابد به احتمال فراوان شاهد آغاز جنگی گسترده و فراگیر مابین حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی خواهیم بود.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار