نماینده ولی فقیه در استان سمنان عنوان کرد؛

حضرت زینب (س) الگوی حقیقی پرستاران و زنان ایران و جهان اسلام

حجت‌الاسلام «مطیعی» گفت: حضرت زینب (س) الگوی حقیقی پرستاران و زنان ایران و جهان اسلام هستند و از این بابت شخصیت ایشان دارای اهمیت بسیاری است.
کد خبر: ۶۳۱۹۲۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰ - 20November 2023

به گزارش دفاع‌پرس از سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین «مرتضی مطیعی» نماینده ولی فقیه در استان سمنان امروز در جمع مادران و همسران جانبازان سمنان به میزبانی مجتمع ولایت تبلیغات اسلامی سمنان، ضمن اشاره به ویژگی‌های بارز شخصیتی حضرت زینب (س) اظهار داشت: شجاعت در کنار علم، ایستادگی و مقاومت از وجوه بارز شخصیتی ایشان است.

وی با بیان اینکه حضرت زینب (س) بصیرتی مثال زدنی داشتند، گفت: این بانوی بزرگوار جهان اسلام یکی از نخستین پیشگامان عرصه جهاد تبیین محسوب می‌شوند.

امام جمعه سمنان با اشاره به روز پرستار و الگوی این جامعه ایثارگر، گفت: حضرت زینب (س) الگوی حقیقی پرستاران و زنان ایران و جهان اسلام هستند و از این بابت شخصیت ایشان دارای اهمیت بسیاری است.

مطیعی با بیان اینکه حضرت زینب (س) از امیرالمؤمنین علی (ع) تا امام حسن مجتبی (ع) و امام سجاد (ع) پرستاری کرده است، عنوان کرد: باید از این بانوی بزرگ جهان اسلام الگو سازی و به خصوص ویژگی‌های ایشان برای نسل جوان امروز تبیین شود.

وی با شاره به مشکلات پرستاری از جانبازان بیان داشت: تحمل بسیاری از مشکلاتی که جانبازان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند برای عموم جامعه دشوار است و افرادی که از این یادگاران دفاع مقدس پرستاری می‌کنند نزد خداوند متعال ماجور خواهند بود.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه احترام به مادران و همسران فداکار شهدا و جانبازان وظیفه‌ای همگانی است، تاکید کرد: وقتی از زاویه یک مادر یا همسر فداکار جانباز به مقوله ایثار و شهادت نگاه کنیم، به ناتوانی خود در تقدیر و بزرگداشت این فداکاری‌ها پی خواهیم برد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار