در حاشیه جلسه هیأت دولت مطرح شد؛

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: بهره‌برداری از ۵۰۰ طرح در حوزه کتاب تا پایان دولت/ رئیس جمهور از رویکرد دستگاه‌های دولتی در حوزه شفافیت استقبال می‌کند

اسماعیلی گفت: قریب به ۵۰۰ طرح نیمه‌تمام در حوزه کتابخانه‌های عمومی داریم که حدود ۱۰۰ طرح از این تعداد بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند و امیدواریم تا پایان دولت بتوانیم بخش عمده‌ای را به افتتاح برسانیم.
کد خبر: ۶۳۲۵۶۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳ - 22November 2023

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: ۵۰۰ طرح در حوزه کتاب تا پایان دولت به بهره‌برداری می‌رسد/ رئیس جمهور از رویکرد دولت در حوزه شفافیت استقبال می‌کنندبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه هیأت دولت با تبریک هفته بسیج به همه بسیجیان و ملت ایران اظهار داشت: اکثر مردم ایران بسیجی هستند و این یک افتخار است. نیاز است اشاره داشته باشم به وقایعی که در هفته اخیر در حوزه فرهنگ و هنر اتفاق افتاد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: اولین موضوع بحث حج عمره مفرده است که به حمدالله با رایزنی همکارانمان در سازمان حج و زیارت و بانک مرکزی موانع عملی که در این حوزه وجود داشت برداشته شد. ان‌شالله ظرف روز‌های آینده فراخوان ثبت نام حج و زیارت منتشر خواهد شد تا بتوانیم در اسرع وقت اعزام زائران حج عمره مفرده را شروع کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همچنین رئیس جمهور به مناسبت هفته کتاب دستور دادند، همه طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی در حوزه کتابخانه‌های سراسر کشور توسط سازمان برنامه و بودجه تأمین اعتبار شود، این اقدام بسیار مبارکی است. غریب به ۵۰۰ طرح نیمه‌تمام در حوزه کتابخانه‌های عمومی داریم که حدود ۱۰۰ طرح از این تعداد بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند و تعداد دیگری هم دچار فرسایش زمانی شده‌اند که با این دستور رئیس جمهوری صادر کردند، امیدواریم تا پایان دولت بتوانیم بخش عمده‌ای از این ۵۰۰ طرح را به افتتاح برسانیم.

وی افزود: امروز همکاران بنده در معاونت مطبوعاتی در جلسه هیأت دولت حضور داشتند و گزارش جامعی از اجرای قانون انتشار آزاد اطلاعات را در جلسه هیأت دولت ارائه کردند که به دنبال آن استقبال آقای رئیس جمهور بابت رویکرد دولت در حوزه شفافیت را به همراه داشت.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: مقرر شد همه دستگاه‌ها در پاسخ به هر ایرانی با جدیت اقدام کنند، ماده ۱۸ قانون مزبور همه دستگاه‌های حاکمیتی را مکلف کرده است تا به سوال همه ایرانیان چه در داخل و چه در خارج از کشور پاسخ دهد.

انتهای پیام/۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار