وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

بنای دولت سیزدهم تعامل فرهنگی با همه کشورهاست

«اسماعیلی» گفت: بنای دولت سیزدهم تعامل همه جانبه بویژه فرهنگی با همه کشورهاست و هنرمندان که با هنر خود پیوند بین کشورها را تعمیق می بخشند، در این مسیر موثر هستند.
کد خبر: ۶۳۲۸۸۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۶ - 23November 2023

بنای دولت سیزدهم تعامل فرهنگی با همه کشورهاستبه گزارش دفاع‌پرس از اصفهان،‌ «محمدمهدی اسماعیلی» عصر امروز (پنجشنبه) در آیین آغاز «هفته فرهنگی ترکمنستان در اصفهان» در تالار سعدی این شهر گفت: ایران و ترکمنستان ۲ کشور همسایه با تاریخ و فرهنگ مشترک چندهزار ساله هستند و ما به برادران ترکمنستانی بعنوان میزبان نگاه می کنیم.

وی ادامه داد: ایران و ترکمنستان ۲ همسایه راهبردی منطقه‌ای هستند و دولت مردمی سیزدهم بنای خود را بر اساس تعاملات همه جانبه با همه کشورها بویژه کشورهای دوست و همسایه قرار داده است و تعاملات فرهنگی، یکی از جنبه های مهم ارتباط ما با سایر کشورهاست.

وی تصریح کرد: تُرکمنستان بعنوان یک کشور دوست با قرابت فرهنگی زیاد، همیشه از اولویت‌ های نخست ارتباط فرهنگی ایران در دولت سیزدهم بوده است و انتخاب شهر اصفهان برای برگزاری «هفته فرهنگی ترکمنستان در ایران» نشان از نگاه بالای ایرانی‌ها برای تعمیق روابط خارجی با این کشور است.

اسماعیلی اظهار داشت: هموطنان ترکمن ما که جزوی از ملت بزرگ و قهرمان ایران هستند دارای مشترکات فرهنگی زیادی با کشور دوست ترکمنستان هستند و مفاخر فرهنگی مشترکی مانند «مولوی»،«حافظ» و «مختومقلی» بین ۲ کشور وجود دارد.

وی یادآور شد: سال گذشته روزهای فرهنگی ایران در عشق آباد برگزار شد و آنجا هرچه دیدیم، دوستی و مودت مردم این کشور نسبت به فرهنگ و هنر ایران بود و ما خوشحالیم که امروز مردم فرهنگ دوست اصفهان میزبانان شایسته هنرمندان ترکمنستانی هستند.

وی افزود: رفت و آمدهای فرهنگی بین ۲ کشور باید ادامه داشته باشد و ما بزودی در شهر مرو شاهد برگزاری رویداد «هفته فرهنگی ایران در ترکمنستان » خواهیم بود.

وی تاکید کرد: شهر مرو برای ما تنها یک شهر تاریخی نیست و بدلیل حضور امام هشتم(ع) در آن، این شهر برای ما یک ماهیت قُدسی دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها