امام جمعه مهدیشهر:

بسیج پیرو مکتب عاشوراست

حجت‌الاسلام «بارانی» گفت: بسیج پیرو مکتب عاشورا در شهادت‌طلبی و به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی برخوردار از اخلاق اسلامی است.
کد خبر: ۶۳۳۰۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۱ - 24November 2023

به گزارش دفاع‌پرس از سمنان، حجت‌الاسلام «محمد بارانی» امام جمعه مهدیشهر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مهدیشهر به میزبانی مصلای این شهرستان ضمن گرامیداشت هفته بسیج، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فتح الفتوح امام (ره) را پرورش بسیج دانستند و این نشان‌دهنده اهمیت این نیروی الهی است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی با به کار بردن کلمه فتح‌الفتوح قصد دارند اعلام کنند که از پیروزی انقلاب بالاتر، استمرار انقلاب است که به فتح همه قله‌های جهان منجر خواهد شد.

امام جمعه مهدیشهر با بیان اینکه بسیج ارزشمندترین و ماندگارترین یادگاری انقلاب است، گفت: در نگاه امام (ره) موفقیت بسیج تنها در بحث نظامی آن نبود، بلکه موفقیت بسیج در ایمان است.

بارانی با بیان اینکه ایمان است که امروز می‌تواند در غزه از چنین فرهنگ مقاومتی را بروز و ظهور دهد، تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی برای بسیج ویژگی‌هایی برمی‌شمارند که در زمره آنها می‌توان به تعبیر «بسیج منظومه فکری مستحکم، اعتقادی، ایمانی و عقلی است» اشاره کرد.

وی با بیان اینکه بسیج پیرو مکتب عاشورا در شهادت‌طلبی است، بیان کرد: بسیج به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی برخوردار از اخلاق اسلامی است.

امام جمعه مهدیشهر بصیرت را دیگر ویژگی‌های بسیج دانست و گفت: بسیج به هدف‌های بزرگ فکر می‌کند و محدود به جغرافیای ایران و جهان تشیع نیست؛ لذا امام خمینی (ره) می‌فرمایند بسیج تمام مستضعفین عالم.

بارانی با بیان اینکه بسیجی از همه تعلقات دنیوی وارسته است، گفت: بسیج سیاسی است، اما سیاست‌زده نیست؛ لذا بسیجی توکل و اعتماد به خدا دارد و آسان شدن همه گام‌های بزرگ با کمک الهی را در زمره باورهای خود می‌داند.

وی حضور به‌هنگام و مؤثر در خدمت رسانی به مردم از ابتدای انقلاب تا کنون و به خصوص در حوزه سازندگی و ایام حوادثی مانند سیل، زلزله، کرونا و… را دیگر ویژگی مهم بسیجیان دانست و تاکید کرد: بسیجی در تمام بزنگاه‌ها حضور و خدمت‌رسانی باشکوهی را نمایش گذاشته است.

امام جمعه مهدیشهر مسئولیت‌پذیری شجاعانه و آگاهانه را دیگر ویژگی بسیج دانست و گفت: بر عهده گرفتن کارهای بزرگ، یکی از رسالت‌ها و موفقیت‌های بسیج است.

بارانی به حوادث غزه هم اشاره کرد و با بیان اینکه مقاومت هفت هفتگی مردم غزه تئوری شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی را در هم شکست، گفت: ناتوانی اسرائیل در برابر مردم فلسطین و جبهه مقاومت با آن همه ادعا موضوعی است که امروز در بسیاری دانشگاه‌ها و محافل نظامی درباره آن بحث می‌شود.

وی با بیان اینکه اسرائیل به تانک‌های «مرکاوا»ی خود می‌بالد که به آخرین فناوری روز مجهز شده و ۶۰۰ دستگاه آن را در اختیار دارد؛ اما شاهد هستیم که جبهه مقاومت با دست خالی یک سوم این تانک‌ها را نابود کرده است، تأکید کرد: به‌زودی شاهد فروپاشی رژیم اشغالگر قدس خواهیم بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار