امام جمعه سمنان:

تداوم راه شهدا لازمه سربلندی نظام جمهوری اسلامی ایران است

حجت‌الاسلام «مطیعی» گفت: ادامه راه شهدا و آرمان‌های انقلاب اسلامی لازمه سعادت و سربلندی نظام جمهوری اسلامی ایران است
کد خبر: ۶۳۶۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴ - 08December 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان،، حجت‌الاسلام والمسلمین «مرتضی مطیعی» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان  در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای این شهر با اشاره به ۱۹ آذر سالروز تشکیل شورای انقلاب فرهنگی و فرمایش رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: این شورا بالاترین قرارگاه فرهنگی کشور و ارتقا و اعتلای فرهنگی از برکت‌های نقشه مهندسی فرهنگی است.

وی با یادآوری تصویب و ابلاغ نقشه مهندسی فرهنگی در سال ۱۳۹۱ ادامه داد: این نقشه بالادستی‌ترین سند در امر فرهنگ است و انتظار می‌رود مطالعه و اجرای این سند بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام مطیعی با اشاره به اینکه نقشه مهندسی فرهنگی برش استانی، شهرستانی، بخشی، محله‌ای و مسجدی دارد، گفت: اجرای این سند در برش شهرستانی و شهری در حدانتظار نیست و باید توجه ویژه شود.

امام جمعه سمنان اضافه کرد: آسیب‌شناسی، پالایش، ارتقا و جهت‌گیری فرهنگ با توجه تمدن ایرانی اسلامی وظیفه شورای انقلاب فرهنگی است.

وی بیان کرد: با توجه به هجمه دشمنان و جابه‌جایی ارزش‌ها که نشانه تهاجم فرهنگی محسوب می‌شود، باید انگیزه اجرای نقشه مهندسی فرهنگی تقویت شود.

وی تصریح کرد: ارادت و ادامه راه شهدا و آرمان‌های انقلاب اسلامی به حرف نیست و حضور پرشور در بزنگاه‌ها از جمله صحنه انتخابات و نماز جمعه نشان دهنده است.

خطیب جمعه سمنتن با گرامیداشت روز دانشجو، بیان کرد: حضور مسوولان و از جمله استاندار سمنان در بین دانشجویان و شنیدن مطالبات آنان ارزشمند است.

حجت‌الاسلام مطیعی افزود: مطالبه‌گری دانشجو به پشتوانه فرهیختگی ارزشمند است و انتظار می‌رود مسوولان برای تحقق مطالبه‌های دانشجویان بیش از پیش تلاش کنند.

امام جمعه سمنان اضافه کرد: کمبود خوابگاه و تغذیه از جمله مشکلات دانشجویان استان است که انتظار می‌رود در رفع این نیاز‌ها بیش از پیش تلاش شود.

وی با تاکید بر عدالت دانشگاهی ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان در سمنان نیازمند نوسازی و توسعه است و انتظار می‌رود این موضوع مورد توجه قرار بگیرد.

خطیب جمعه سمنان با اشاره به در پیش‌بودن هفته قرآن و عترت، افزود: انس با قرآن لازمه رسیدن به کمال و سعادت است.

حجت‌الاسلام مطیعی با اشاره به ورود شهدای گمنام به استان سمنان همزمان با ایام فاطمیه، بیان کرد: ادامه راه شهدا و آرمان‌های انقلاب اسلامی لازمه سعادت و سربلندی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار