معاون وزیر آموزش و پرورش:

تحول در آموزش و پرورش مطابق با نیازهای واقعی جامعه انجام می‌شود

«لطیفی» گفت: برای تدوین شایستگی‌های پایه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با وزارتخانه‌ها و نهادهای مختلف مکاتبه و نیازهای واقعی جامعه احصا شده تا تحول بر آن اساس انجام شود.
کد خبر: ۶۳۷۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۹ - 13December 2023

تحول در آموزش و پرورش مطابق با نیازهای واقعی جامعه انجام می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز، حجت‌الاسلام و‌المسملین «علی لطیفی» رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش امروز در همایش ملی تحول در تعلیم تربیت با محوریت اندیشه‌های آیت‌الله خامنه‌ای در دانشگاه شیراز اظهار داشت: برای تحول در اموزش و پرورش کشور مطالعات و پژوهش‌های گسترده‌ای در جامعه ایران و دیگر کشور‌ها انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه برای تدوین شایستگی‌های پایه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با وزارتخانه‌ها و نهادهای مختلف مکاتبه و نیازهای واقعی جامعه احصا شده تا تحول بر آن اساس انجام شود، افزود: اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص تحول در تربیت، منبع مطالعاتی مهمی در تدوین شایستگی‌های پایه سند تحول آموزش و پرورش است.

لطیفی با بیان اینکه نقش رهبری افق‌سازی در مسائل تربیتی است، عنوان کرد: پیامی را به ما مخابره می‌کنند که به طور حتم باید به آن توجه کنیم. آماده کردن فرد برای یک زندگی شایسته، ماموریت محوری آموزش و پرورش است و طراحی، تدوین و بازنگری در برنامه‌های درسی دانش‌آموزان و حاکمیت رویکرد فرهنگی تربیتی در محتوا‌های درسی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت برپایی این همایش ملی، گفت: یکی از مهمترین ابعاد تحول، تغییر در بینش‌ها و اندیشه‌ها است و همایش علمی تحول در تعلیم و تربیت بستر مناسب برای ارائه نظریات اندیشمندان است تا به کمک آن این مسیر تسهیل شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: منظور از تحول تنها تغییر در محتوا‌های آموزشی نیست بلکه این تحول در همه بخش‌های آموزش و پرورش از جمله تربیت معلم‌ها نیز رخ می‌دهد.

همایش ملی تحول در تعلیم و تربیت با محوریت اندیش‌های آیت‌الله خامنه‌ای از روز گذشته به میزبانی دانشگاه شیراز برپا شده و در قالب آن ۲۰ سخنرانی علمی با ۹ محور مبانی آموزشی و تربیتی تحول در تعلیم و تربیت، زمینه‌های تحول در تعلیم و تربیت، نقش آموزش و پرورش، دانشگاه، حوزه و نهاد‌های متولی در تحول در تعلیم و تربیت، انقلاب اسلامی و تحول در تعلیم و تربیت، تحول در تعلیم و تربیت در زیرنظام‌های آموزشی، جایگاه و کارکرد نظام تعلیم و تربیت در جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی اسلامی، مبانی و معنای تحول در نظام تعلیم و تربیت، اهمیت و ضرورت تحول در نظام تعلیم و تربیت و الزامات، اقتضائات و چگونگی تحول در نظام تعلیم و تربیت برگزار شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار